۳۶ جنگ‌جوی گروه طالبان در عملیات مشترک نیروهای افغان و خارجی در غزنی کشته شدند

اطلاعات روز: مقام‌های محلی در ولایت غزنی امروز (سه‌شنبه، ۳ ثور) اعلام کردند که در نتیجه‌ی ۱۱ عملیات نیروهای هوایی افغان، نیروهای خارجی و نیروهای کماندو در این ولایت ۳۶ جنگ‌جوی گروه طالبان کشته شده‌اند.

عارف نوری، سخن‌گوی والی غزنی به روزنامه اطلاعات روز گفت که یک فرمانده مشهور شبکه‌ی حقانی به‌نام «ملا رمضان» همراه با دو تن از محافظانش نیز در جمع این کشته‌شدگان شاملند.

آقای نوری افزود که در جریان این عملیات که از شام روز دوشنبه (2 ثور) آغاز شده و تا صبح امروز سه‌شنبه ادامه داشت، ۱۲ عضو دیگر طالبان نیز زخمی شده‌اند.

به گفته‌ی او، در جریان این عملیات، ۹ جنگ‌جوی دیگر این گروه توسط نیروهای کماندوی ارتش بازداشت شده‌اند و یک ذخیره‌گاه سلاح و ۴۶ عراده وسایط نقلیه‌ی این گروه نیز از بین برده شده است.

آقای نوری تأکید کرد که از مجموع این ۱۱ عملیات، شش عملیات آن به گونه‌ی مشترک از سوی نیروهای هوایی افغان و نیروهای خارجی و پنج عملیات دیگر آن از سوی نیروهای کماندوی ارتش در مربوطات شهر غزنی و ولسوالی‌های اندر، آب‌بند، ناوه، گیلان و ده‌یک راه‌اندازی شده بوده است.

ولایت غزنی در جنوب کشور از ولایت‌های ناامن می‌باشد که گروه طالبان در شماری از ولسوالی‌های آن، به شمول شهر غزنی فعالیت گسترده دارد.

طالبان سال گذشته مرکز این ولایت را برای چند روزی در کنترل خود در آوردند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *