داوودزی خواهان ادامه‌ی همکاری آلمان در روند صلح افغانستان شد

اطلاعات روز: محمدعمر داوودزی، رییس دبیرخانه‌ی شورای عالی صلح و نماینده‌ی خاص رییس‌جمهور در امور منطقه‌ای برای اجماع صلح در جریان سفرش به آلمان با مارکس پوتزیل، نماینده‌ی خاص آلمان برای افغانستان دیدار و خواهان ادامه‌ی همکاری آلمان در روند صلح افغانستان شده است.

در این دیدار که روز دوشنبه (23 ثور) در شهر برلین آلمان صورت گرفته، دو طرف روی روند صلح، ایجاد اجماع و هماهنگی منطقه‌ای و بین‌المللی برای صلح، نقش آلمان در مصالحه‌ی افغانستان و برگزاری لویه‌جرگه‌ی مشورتی صلح بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.

در اعلامیه‌ی دفتر مطبوعاتی آقای داوودزی به نقل از مارکس پوتزیل آمده است که آلمان از روند صلح بین‌الافغانی حمایت می‌کند. آقای پوتزیل همچنان از تلاش‌های حکومت افغانستان در راستای صلح قدردانی کرده است.

نماینده‌ی خاص آلمان برای افغانستان از حمایت وسیع جامعه‌ی جهانی و مردم افغانستان از نتایج لویه‌جرگه‌ی مشورتی صلح یاد کرده و گفته است که کشورش از نتایج و سفارشات این جرگه حمایت می‌کند.

او در ادامه افزوده است: «آلمان از هیچ نوع کمک در زمینه‌ی صلح افغانستان دریغ نخواهد کرد و مانند همیشه آماده‌ی همکاری است.»

گفتنی است که داوودزی صبح روز یک‌شنبه (۲۲ ثور) به‌منظور دیدار با مقام‌های ارشد آلمان در مورد روند صلح افغانستان و توسعه‌ی اجماع بین‌المللی در مورد صلح، به آلمان رفته بود.

شورای عالی صلح در اعلامیه‌ای گفته بود که آقای داوودزی پس از دیدار با مقام‌های آلمانی، برای دیدار با سوشما سواراج، وزیر خارجه‌ی و شماری دیگر از مقام‌های هندی به دهلی‌نو خواهد رفت.