دومین روز تنش در مجلس نمایندگان؛ معترضان دروازه‌ها را شکستاندند

اطلاعات روز: تنش میان اعضای مجلس نمایندگان بر سر انتخاب رییس مجلس وارد دومین روزش شده و عده‌ای از نمایندگان دروازه‌ی تالار مجلس را شکستانده و به زور وارد شده‌اند.

ناهید فرید، عضو مجلس و یکی از اعضای هیأت پانزده نفری حل تنش‌ها می‌گوید که جلسات این هیأت جریان دارد ولی تا هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

خانم فرید به روزنامه اطلاعات روز همچنان گفت که کمال ناصر اصولی با شماری از هوادارانش دروازه‌ی پارلمان را شکستانده و به زور وارد مجلس شده‌اند. به گفته‌ی او، هواداران آقای اصولی نیروهای امنیتی را نیز لت‌وکوب کرده‌اند.

در همین حال یکی از کارمندان بخش اداری مجلس نمایندگان که نخواست نامش گرفته شود، به روزنامه اطلاعات روز گفت که هواداران اصولی دروازه را شکستانده و به زور وارد مجلس شده‌اند. این منبع همچنان گفت که سه نفر از نیروهای امنیتی از سوی آنان لت‌وکوب و دو نفر از این نیروها به شفاخانه منتقل شده‌اند.

از سویی هم، راضیه منگل، عضو مجلس نمایندگان و یکی از نمایندگان کمال‌ناصر اصولی در هیأت 15 نفری شکستن دروازه و واردشدن به مجلس با استفاده از زور را رد می‌کند.

خانم منگل در صحبت با روزنامه اطلاعات روز گفت که حدود 200 نفر از افراد مسلح غیرمسئول که از هواداران آقای رحمانی بودند با موترهای زره آمده و بی‌نظمی ایجاد کرده بودند که نیروهای قطعات خاص آنان را از ساحه‌ی پارلمان بیرون کرده‌اند.

او همچنان گفت که هیأت پانزده نفری به نتیجه رسیده است که با مراجعه به آرشیف پارلمان و با درنظر داشت اصول وظایف داخلی، به تنش‌ها پایان دهد.

تنش‌ها پس از آن بالا گرفت که قرار بود نشست روز یک‌شنبه مجلس به ریاست میر رحمان رحمانی آغاز شود، اما با مخالفت شماری از اعضای این مجلس روبه‌رو شد و مخالفان با حضور در جایگاه رییس مجلس، نگذاشتند آقای رحمانی بر کرسی ریاست بنشیند.

به دنبال آن یک هیأت پانزده نفری با ترکیب نمایندگان آقای رحمانی و کمال ناصر اولی و پنج نفر بی‌طرف ایجاد شد تا اختلاف‌ها میان دو طرف را حل کند.