انفجار در مسجد «التقوا» در کابل؛ سه نفر به‌شمول ملا امام مسجد کشته شدند

اطلاعات روز: وزارت داخله‌ی کشور می‌گوید که در نتیجه‌ی انفجار امروز (جمعه، 3 جوزا) در مسجدی در شهر کابل، دو نفر به‌شمول مولوی سمیع‌الله ریحان، ملا امام این مسجد کشته و 16 نفر دیگر زخمی شده‌اند. وحیدالله مایار، سخن‌گوی وزارت صحت عامه‌ی کشور اما می‌گوید که در این رویداد سه نفر کشته و 18 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

https://twitter.com/WahidullahMayar/status/1131887525805658112

نصرت رحیمی، سخن‌گوی وزارت داخله به روزنامه اطلاعات روز گفت که این انفجار حوالی ساعت 1:20 دقیقه‌ی بعد از ظهر در مسجد «التقوا» در مربوطات حوزه‌ی نهم امنیتی شهر کابل هنگامی رخ داده است که نمازگزاران مصروف ادای نماز جمعه بودند.

آقای رحیمی همچنان گفت که مواد انفجاری در «منبر» این مسجد جاسازی شده بوده است.

تا کنون فرد یا گروهی مسئولیت این رویداد را به عهده نگرفته است.

رییس‌جمهور اشرف غنی این رویداد را محکوم کرده و گفته است که تروریستان برای پنهان‌کردن اصلیت و برای توجیه جنایت‌های‌شان و با تعبیر نادرست از احکام دینی و ارشادات الهی، عالمان دین را هدف قرار می‌دهند.

آقای غنی به مسئولان ذی‌ربط دستور داده است تا این رویداد را به‌صورت همه‌جانبه بررسی، عاملان آن را تشخیص و به پنجه‌ی قانون بسپارند.

در یک اعلامیه‌ی ارگ ریاست‌جمهوری به نقل از آقای غنی آمده است: «دشمنان افغانستان با حمله بر علمای کرام و شخصیت‌های خدمتگار وطن، صدای رسا و روحیه‌ی عالی اسلامی و ملی آنان را تضعیف نمی‌توانند.»

در جریان ماه مبارک رمضان این دومین انفجار مرگ‌بار است که در شهر کابل رخ داده است. به تاریخ 18 ثور نیز در حمله‌ی گروه طالبان بر یک موسسه‌ی خارجی (کونترپارت) در شهرنو، از مربوطات حوزه‌ی دهم امنیتی شهر کابل شش غیرنظامی کشته و 28 غیرنظامی دیگر زخمی شده بودند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *