شماری از رهبران سیاسی افغانستان و نمایندگان طالبان فردا در نشست غیررسمی در مسکو شرکت می‌کنند

اطلاعات روز: شماری از رهبران سیاسی افغان و اعضای دفتر سیاسی طالبان در قطر فردا (سه‌شنبه، 7 جوزا) در یک نشست غیررسمی در مسکو شرکت می‌کنند.

وزارت خارجه‌ی روسیه گفته است که این نشست به‌منظور تجلیل از صدمین سالگرد روابط دیپلماتیک افغانستان و روسیه برگزار می‌شود و سرگی لاوروف، وزیر خارجه‌ی روسیه میزبان این نشست است.

شماری از رهبران سیاسی افغانستان به‌شمول حامد کرزی، رییس‌جمهوری پیشین در این نشست دعوت شده‌اند. آقای کرزی امروز (دوشنبه، 6 جوزا) به‌منظور شرکت در این نشست به مسکو رفته است.

شورای عالی صلح افغانستان نیز تأیید می‌کند که محمدکریم خلیلی، رییس این شورا برای شرکت در این نشست امروز (دوشنبه، 6 جوزا) به مسکو رفته است.

سید غفوراحمد جاوید، سخن‌گوی شورای عالی صلح می‌گوید: «توقع این است که تمام طرف‌ها و فعالیت‌هایی که برای صلح و ثبات افغانستان صورت می‌گیرد، باید با افغان‌ها هم‌صدا باشد و در پهلوی آن این فعالیت‌ها بتواند زمینه‌ی مذاکرات مستقیم میان دولت افغانستان و طالبان را برابر کند.»

سهیل شاهین، سخن‌گوی دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز به روزنامه اطلاعات روز گفته است که نمایندگان طالبان نیز در این نشست شرکت می‌کند.

قرار است در این نشست روی روند صلح افغانستان نیز صحبت شود.

این نشست در حالی قرار است با حضور شماری از رهبران سیاسی افغان و نمایندگان گروه طالبان در مسکو برگزار شود که روسیه در ماه دلو سال گذشته‌ی خورشیدی نیز یک نشست را میان رهبران سیاسی افغان و نمایندگان دفتر سیاسی طالبان در قطر میزبانی کرده بود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *