To Do لیست نیایشی ارگ

To Do لیست نیایشی ارگ

  • عیسا قلندر

بعد از این‌که طالبان و یاران باوفای‌شان برای بار دوم در مسکو جمع شدند و سفیر امریکا نیز در کابل اعلام کرد که دوره‌ی قانونی کار حکومت وحدت ملی پایان یافته و انتصاب‌های گروهی اخیر آقای اشرف غنی، سفارت امریکا را نگران کره است، آقای اشرف غنی در راس بروبچه‌های ارگ ریاست جمهوری با To Do لیست نیایشی مشخصی به دیدار شاه دنیای اسلام و زیارت کعبه‌ی شریفه شتافته که خلص آن قرار ذیل است:

حمدالله محب: بسم تعالی! عرض سلام و خسته نباشی دارم خدمت خالق بی‌مثال خود. ای خالق بی‌مثال که از همه چیز آگاهی! سفر آخر من به ایالات متحده یادت است؟ حمله‌ای وزارت خارجه امریکا بر من یادت است؟ قطع همکاری مقامات نظامی و غیرنظامی امریکا با من یادت است؟ من از آخرین روزی که در امریکا بودم تا اکنون، یگانه‌ آرزویم آمدن به کعبه و ملاقات شما بود. من به شما بازگشته‌ام و فقط یک مطالبه دارم. خدایا! تحریم‌ها را از سر من بردار! وگرنه کم مانده که فضل فضلی جای مرا بگیرد.

همایون قیومی: الا لعنته‌الله علی‌القوم‌الظالمین. خدایا من از شرایطم راضی‌ام. وزیر مالیه هستم، مشاور ارشد هستم. کل پروسه تدارکات را رهبری می‌کنم، اخیرا وزیران دیگر را هم معرفی می‌کنم. پس شکایتی ندارم. امریکا هم مرا تحریم نکرده. لذا من برای دعا در حق خودم نیامده‌ام، بلکه آمده‌ام برای برادرم جناب دکتر عبدالله عبدالله نیایش کنم. بار الهی! وسواس لباس پوشیدن را در ذهن و قلب داکتر صاحب عبدالله عبدالله چندبرابر بگردان تا یادش برود که از برکناری وزرا شکایت کند.

امرالله صالح: به‌نام و یاد تو ای آفریدگار طالع، ای شافع و نافع، ای ناصح و واقع و ای خالق صالح! به برادر من آقای کمال ناصر اصولی چوکی ریاست پارلمان، به مسافران مسکو شکست در گفت‌وگوها الامان، به آقای خلیلی سرنوشت پیاده‌گشتی در سرک دارالامان و برای روند سبز افغانستان لقمه‌ی چربی در این بگیر و نمان آرزو دارم. خدایا چنان کن سر‌انجام کار/ تو خوشنود باشی و ما پیسه‌دار!

هارون چخانسوری: اِن د نیم آف الله! خدایا آمده‌ام که لحظه‌ای به‌دور از دغدغه‌های سیاسی-فرهنگی در محضر شما باشم و مخلصانه لیست خواسته‌هایم را با تواضع به شما تقدیم کنم. خدایا در قدم اول از شما می‌خواهم به من استعداد مرتضوی را در گفت‌وگو و مناظرات تلویزیونی اعطا کنی، چرا که آقای حمدالله محب به من می‌گوید ده تا چخانسوری و یک مرتضوی را اگر در ترازو بیاندازیم، پله‌ای مرتضوی سنگینی می‌کند.

شاه‌حسین مرتضوی: ربنا آتنا فی‌الدنیا حسنه و فی‌الآخرته حسنه. وقنا عذاب‌النار. اما بعد، سپاس مرخدایی را که بنده‌ی حقیر را تا کنون از دام بلایا و مصایب در امان نگه‌داشته است. خدایا من شنیده‌ام که از فاطمه (ع) روایت است که اگر می‌خواهی دعایت به‌درگاه خداوند اجابت شود، در حق دیگران دعای خیر کن. فلهذا من از شما می‌خواهم که به جلالت‌مآب اشرف غنی، سرورش دانش، آقای حمدالله محب، آقای فضل فضلی، آقای سلام رحیمی، آقای همایون قیومی، بانوی اول کشور، آقای چخانسوری، آقای والی دایکندی، قوماندان قول اردوی سیلاب، سنجر سهیل و تعدادی دیگر از هموطنان ما طول عمر و توفیق خدمت برای یک دور دیگر را عطا نمایی، ای آمر عطای کل جهان. همچنان خدایا! یکی از شیوخت در روی زمین به من می‌گوید جُل‌مرغ. برای او مشخصاً کمی ادب مسئلت دارم. باقی خواست‌هایم را جناب غنی برآورده می‌کند، راضی به زحمت شما نیستم.

و در نهایت اشرف غنی: به یاد و نام شهدای قوه‌ی امنیتی افغانستان و درود به عظمت الله جل شانوهو. امروز باز هم توفیق زیارت کعبه را از نزدیک حاصل نمودیم، جا دارد که از شاه شاهان جناب ملک سلمان رضی‌الله عنه تشکری ویژه کنم. تشکر جناب ملک سلمان. بعد از تشکری از جناب ملک سلمان، خدایا آنچه را جوانان ارگ آرزو کردند و در چارچوب دعا به شما تقدیم نمودند، از طرف من در پرنسیپ مورد تایید است. خدایا شما در کانسپت با آن‌ها موافقت نشان بدهید، چرا که یگانه راه خیر و سعادت مردم افغانستان، در همین دعاها است. جناب قادر متعال اجازده دهید من به‌عنوان سرقوماندان قوای اعلی مسلح افغانستان، برای خانواده‌ی امنیتی افغانستان چانس خوب در میدان مبارزه با زندگی را از شما بخواهم. من امیدوارم که الله جل شانوهو بر تمامی فعالیت‌های هراس‌افگنانه نظارت دارد و هراس‌افگنان در هیچ جای دنیا در امن نخواهد بود (این قسمتش را با چیغ بخوانید). خدایا در این اواخر رفت‌وآمد کشورهای خارجی با جناب داکتر عبدالله عبدالله زیاد شده، از این بابت نگرانم. فلهذا من در مراسم رم جمره، تمامی سنگ‌ها را به یاد داکتر عبدالله پرتاب می‌کنم، الهی که همه‌اش را به هدف بزنم.