وزارت داخله از تدابیر شدید امنیتی در روزهای عید خبر داد

اطلاعات روز: وزارت داخله اعلام کرد که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در روزهای عید یک پلان امنیتی ترتیب کرده است که بر بنیاد آن نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در مرکز و ولایات در حالت آماده‌باش قرار می‌گیرند.

نصرت رحیمی، سخن‌گوی وزارت داخله امروز (دوشنبه، 13 جوزا) در یک کنفرانس خبری گفت که در روزهای عید در مساجد، عیدگاه‌ها، تفریح‌گاه‌ها و جاهای که مردم در آن تجمع می‌کنند، تدابیر مطمیین امنیتی گرفته می‌شود.

وی افزود که به‌منظور دفع حملات تروریستی احتمالی تمام قطعات پولیس در حالت آماده‌باش است و در صورت بروز حوادث احتمالی در کوتاه‌ترین مدت خود را به محل می‌رساند.

آقای رحیمی همچنان گفت که خدمات شماره تماس 119 پولیس در ایام عید به‌طور 24 ساعته فعال خواهد بود و در صورتی که شهروندان با موارد مشکوک مواجه می‌شوند، به این شماره به تماس شوند.

سخن‌گوی وزارت داخله اضافه کرد کسانی که در روزهای‌ها عید فیرهای هوایی و از پتاقی استفاده می‌کنند، گرفتار و به نهادهای عدلی و قضایی سپرده خواهند شد: «آن عده از کسانی که فیرهای هوایی و از پتاقی استفاده می‌کنند و  دکان‌دارانی که این موادها را می‌فروشند، شناسایی، گرفتار و به نهادهای عدلی و قضایی معرفی می‌شوند.»

از عید فطر پارسال در فضای امن تجلیل شد. در آن ایام طالبان و دولت افغانستان آتش‌بس سه‌روزه اعلام کردند. انتظار می‌رفت که در عید امسال نیز هردو طرف آتش‌بس اعلام کنند، اما رهبر طالبان در پیام عیدی خود آتش‌بس را منتفی دانست و بر ادامه جنگ تأکید کرد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *