ولایت فراه

چهار جنگ‌جو و دو فرمانده کلیدی طالبان در فراه کشته شدند

اطلاعات روز: مسئولان امنیتی در ولایت فراه می‌گویند که در ضدحمله‌ی نیروهای امنیتی و دفاعی در شهر فراه، مرکز این ولایت شش جنگ‌جوی گروه طالبان به‌شمول دو فرمانده کلیدی آنان کشته شده‌اند.

محب‌الله محب، سخن‌گوی فرماندهی پولیس این ولایت به روزنامه اطلاعات روز گفت که این ضدحمله شب گذشته (جمعه، ۱۷ جوزا) در پی حمله‌ی گروه طالبان بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در روستای «ریگی» در شهر فراه راه‌اندازی شده بوده است.

آقای محب افزود که ملا اخلاق و ملا ابوحذیفه دو فرمانده کلیدی این گروه بوده‌اند که در درگیری‌ها در این ضدحمله کشته شده‌اند.

همچنان به گفته‌ی او، در جریان این درگیری‌ها، سه جنگ‌جوی دیگر این گروه نیز زخمی شده‌اند.

سخن‌گوی فرماندهی پولیس فراه گفت که مقداری از مهمات و تجهیزات جنگی طالبان نیز در جریان این ضدحمله به‌دست نیروهای امنیتی و دفاعی افتاده است.

از سویی هم، او افزود که در جریان این ضدحمله، سه سرباز پولیس ملی نیز زخمی شده‌اند.

این در حالی است که دو روز پیش (پنج‌شنبه، ۱۶ جوزا) نیز در نتیجه‌ی یک عملیات مشترک نیروهای پولیس و امنیت ملی، محمدخان، مسئول چریکی گروه طالبان برای این ولایت به همراه چهار نفر از زیردستانش از روستای «چهارباغ» شهر فراه بازداشت شده‌ بودند.

ولایت فراه در غرب کشور از ولایت‌های ناامن می‌باشد که گروه طالبان در شماری از ولسوالی‌های آن به‌شمول شهر فراه فعالیت گسترده دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *