ولایت بدخشان

طالبان پنج نفر را در بدخشان تیرباران کردند

اطلاعات روز: منابع محلی در ولایت بدخشان می‌گویند که افراد وابسته به گروه طالبان پنج نفر را در ولسوالی «جرم» این ولایت تیرباران کرده‌اند.

نیک‌محمد نظری، سخن‌گوی والی بدخشان به روزنامه اطلاعات روز گفت که این افراد دو شب پیش (شنبه، 1 سرطان) به دستور مولوی امام‌الدین، فرمانده نظامی طالبان به اتهام همکاری با دولت و کشتن دو فرمانده این گروه تیرباران شده‌اند. به گفته‌ی او، این دو فرمانده طالب در جریان ماه مبارک رمضان در این ولایت کشته شده بودند.

آقای نظری گفت که این رویداد در دره‌ی «خستک» ولسوالی جرم پس ازآن رخ داده است که اعضای گروه طالبان پنج نفر به‌شمول یک زن را پس از یک دادگاه صحرایی در ولسوالی وردوج، به ولسوالی جرم منتقل کرده بودند. به نقل از سخن‌گوی والی بدخشان، افرادی که از سوی طالبان تیرباران شده‌اند، باهم ارتباط فامیلی داشته‌اند.

گروه طالبان تا کنون در این باره چیزی نگفته است.

ولایت بدخشان در شمال‌شرق کشور، یکی از ولایت‌های ناامن به‌حساب می‌آید که گروه طالبان در بخش‌هایی آن حضور و فعالیت گسترده‌ی تروریستی دارد.

نزدیک به سه ماه پیش (نهم حمل سال جاری) ولسوالی ارغنج‌خواه بدخشان در ۱۵ کیلومتری شهر فیض‌آباد، مرکز این ولایت پس از دو روز درگیری به‌دست طالبان سقوط کرده بود. به‌دنبال آن، به تاریخ سیزدهم حمل نیروهای ارتش در شمال کشور اعلام کردند که کنترل این ولسوالی را از گروه طالبان پس گرفته‌اند.