نیروهای امنیتی ولسوالی ارغنج‌خواه بدخشان را از نزد طالبان پس گرفتند

اطلاعات روز: منابع ارتش در شمال کشور از بازپس گیری ولسوالی ارغنج‌خواه ولایت بدخشان خبر داده و می‌گویند که در جریان عملیات نیروهای امنیتی 14 جنگجوی طالب به شمول ولسوال نام‌نهاد و یک فرمانده این گروه کشته شده‌اند.

محمدحنیف رضایی، سخن‌گوی قول اردوی 209 شاهین صبح امروز (سه‌شنبه، 13 حمل) به روزنامه اطلاعات روز گفت که عملیات بازپس گیری ولسوالی ارغنج‌خواه صبح روز دوشنبه (12 حمل) آغاز شده بود که حوالی ساعت 8:00 صبح امروز به پایان رسیده است.

آقای رضایی گفت که در این عملیات ولسوالی ارغنج‌خواه از وجود تروریستان طالب پاک‌سازی شده و کاملا تحت کنترل نیروهای امنیتی درآمده است.

به گفته‌ی او در این عملیات (حملات هوایی و زمینی) مولوی حلیم، ولسوال نام‌نهاد گروه طالبان برای ولسوالی ارغنج‌خواه و یک فرمانده دیگر این گروه به‌نام ملا خبیر نیز کشته شده‌اند. آقای رضایی افزود که هفت جنگجوی دیگر طالب نیز در جریان این عملیات زخمی شده‌اند.

سخن‌گوی قول اردوی 209 شاهین در ادامه گفت که در جریان این عملیات به نیروهای امنیتی و غیرنظامیان هیچ آسیبی نرسیده است.

گفتنی است که ولسوالی ارغنج‌خواه در 15 کیلومتری شهر فیض‌آباد، مرکز ولایت بدخشان پس از دو روز درگیری جمعه شب (9 حمل) به دست گروه طالبان سقوط کرده بود. مسئولان محلی به روزنامه اطلاعات روز گفته بودند که در جریان درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان پنج پولیس کشته، سه پولیس زخمی و چهار پولیس دیگر نیز به‌دست گروه طالبان اسیر شده‌اند.

ولسوالی ارغنج‌خواه در شرق شهر فیض‌آباد، به علت‌های ویژگی‌های هم‌مرزی با این شهر و اتصال ۱۱ ولسوالی مرزی این ولایت در شمال و شرق بدخشان با شهر فیض‌آباد، یکی از استراتژیک‌ترین ولسوالی‌های این ولایت به شمار می‌رود.