رییس عمومی صلیب سرخ: افغانستان در اولویت برنامه‌های صلیب سرخ قرار دارد

اطلاعات روز: پیتر موریر، رییس عمومی صلیب سرخ در دیداری با عبدالله عبدالله، رییس اجرایی کشور گفته است که افغانستان در اولویت برنامه‌های صلیب ‌سرخ قرار دارد.

ریاست اجراییه‌ی کشور در اعلامیه‌ای گفته است که این دیدار در حاشیه‌ی سی‌امین اجلاس سالانه‌ی «نهاد بین‌المللی کران مونتانا» در شهر جینوای سویس انجام شده است.

به نقل از اعلامیه، رییس اجرایی کشور در این دیدار از حضور دایمی، کمک‌ها و فعالیت‌‎های صلیب سرخ در افغانستان به‌ویژه کمک‌های این سازمان برای وزارت صحت عامه‌ی کشور قدردانی کرده و با در نظرداشت نیازها و وضعیت افغانستان، خواهان ادامه و گسترش فعالیت‌های این نهاد برای افغانستان شده است.

در همین حال پیتر موریر، رییس عمومی صلیب سرخ افزوده است که «افغانستان یکی از اولویت‌های کاری این سازمان را تشکیل می‌دهد و کمک‌ها و برنامه‌های صلیب سرخ برای افغانستان به رغم چالش‌های امنیتی ادامه می‌یابد.»

همچنان آقای موریر در جریان این دیدار، گزارش و توصیه‌های صلیب سرخ درباره‌‎ی وضعیت زندان‌ها در افغانستان را که از سوی این نهاد تهیه شده، به رییس اجرایی کشور تقدیم کرده و خوهان توجه حکومت افغانستان به توصیه‌های این گزارش شده است.

در مقابل، آقای عبدالله  به تعهد حکومت افغانستان در زمینه‌ی برخورد انسانی با زندانیان و بهبود وضعیت زندان‌ها تأکید کرده و وعده سپرده است که حکومت به توصیه‌های گزارش صلیب سرخ توجه خواهد کرد.

گفتنی است که رییس اجرایی کشور شام روز چهارشنبه (5 سرطان) به‌منظور اشتراک در «سی‌امین اجلاس سالانه‌ی نهاد بین‌المللی کران مونتانا» به دعوت رسمی جین‌پول کرتن، رییس این نهاد به شهر جینوای سویس رفته است.

سی‌امین اجلاس سالانه‌ی این نهاد با اشتراک رییسان جمهور، نخست‌وزیران، وزیران، سیاست‌مداران، نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی، سازمان‌های منطقوی، سازمان‌های غیردولتی و تاجران بیش از صد کشور جهان از روز چهارشنبه در شهر جینوا آغاز شده است. قرار است این اجلاس تا یک روز دیگر (۸ سرطان) ادامه یابد.

پیش‌تر گفته شده بود که در این اجلاس نهاد بین‌المللی کران مونتا قرار است در مورد قضایای سیاسی، اقتصادی و منطقوی و طرح راه ابریشم میان اشتراک‌کنندگان بحث شود.