وزارت تحصیلات عالی برای شش دانشگاه دولتی و خصوصی اسناد اعتبار ملی داد

اطلاعات روز: وزارت تحصیلات عالی کشور نخستین بار به شش دانشگاه‌ دولتی و خصوصی از جمله دانشگاه کابل، دانشگاه علوم طبی کابل (ابوعلی ابن سینا)، دانشگاه قندهار، دانشگاه کاردان، دانشگاه کاتب و دانشگاه امریکایی افغانستان اسناد اعتباردهی ملی داد.

عبدالتواب بالاکرزی، سرپرست وزارت تحصیلات عالی که امروز (یک‌شنبه، ۱۶ سرطان) در محفلی به همین مناسبت در کابل صحبت می‌کرد، افزود که این دانشگاه‌ها از زمان آغاز روند اعتباردهی و ارتقای کیفیت در سال ۱۳۹۰ خورشیدی در کشور، اولین دانشگاه‌هایی است که اعتباردهی می‌شود.

آقای بالاکرزی افزود که این دانشگاه‌ها معیارهای لازم برای دریافت سند اعتباردهی ملی را تکمیل کرده بود.

او دریافت سند اعتباردهی ملی توسط این دانشگاه‌ها را نویدبخش خوانده، گفت که اعتبارسنجی دانشگاه‌های دولتی و خصوصی ابزار خوبی برای ایجاد مدیریت عالی برای رسیدن به اهداف علمی و کیفیت اکادمیک است.

همچنان حمیدالله فاروقی، رییس دانشگاه کابل نیز در این نشست تفویض سند اعتباردهی ملی به شش نهاد علمی را یک دست‌آورد مهم برای وزارت تحصیلات عالی و دانشگاه‌های کشور خوانده، افزود که تلاش شود تا مرحله‌ی اخذ اعتباردهی در سطح منطقه و بین‌الملل نیز ادامه یابد.

حمیدالله فاروقی، رییس دانشگاه کابل

برنامه‌ی اعتباردهی و تضمین کیفیت اولین بار در جهان در سال ۱۸۸۷ میلادی در امریکا راه‌اندازی شد و پس از آن نیز برای اولین در سطح آسیا در سال ۱۹۴۸ در جاپان راه‌اندازی شده است.

دیدگاه‌های شما
  1. این اقدام نیک و پسندیده است اما طوریکه دیده می شود در بین این شش دانشگاه دانشگاه کندهار هم قرار دارد و با دیدن آن من را خنده گرفت چون هنوز کادر علمی آن تکمیل نیست شاید برای اینکه جناب سرپرست وزارت کندهاری است باشد قرار که من اطلاع ارم تا سال 1389 در دانشکده شرعیات قندهار امامان مساجد که هنوز سند دوازده پاسی در دست نداشتند تدریس می کردند و همان ها می گفتند در این دانشکده شرعیات غلیمت است که ملا ها پیدا می شوند که درس بدهند اما دیگر دانشکده ها هنوز کسی پیدا نمی شود که بیاید و چهار شاگرد بد بخت را مصروف کند در حالیکه ما در دانشگاه پولیتخنیک کابل ، دانشگاه مزار شریف ، دانشگاه ننگرهار و دیگر دانشگاهای کشور از ظرفیت های بالای برخور هستیم خواهشمندیم تا ساحه اکادمیک کشور را سیاسی و فاسید نسازید لطفا بر اساس ظرفیت ها در سطوح اکادمیک تصمیم بگیرید نه به اساس سلیقه های سیاسی.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *