9 عضو یک خانواده در یک انفجار ماین کشته شدند

اطلاعات روز: بر اثر انفجار یک ماین کنار جاده‌‌ در لسوالی شیندند ولایت هرات، 9 عضو یک خانواده کشته شدند. عبدالحمید نور، ولسوال شیندند هرات گفت که بعد‌از‌ظهر روز سه‌شنبه نُه عضو یک خانواده‌، سوار بر یک موتر سایکل نوع سه‌چرخ در مسیر راه با ماین کنار جاده برخورد کردند و در نتیجه تمام‌شان کشته شدند.
او افزود، در میان کشته شدگان دو کودک و 5 زن نیز شامل‌ اند. مسئولیت این رویداد را هنوز کسی به عهده نگرفته، اما معمولاً این‌گونه حملات از سوی شورشیان طالب انجام می‌شوند. سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری بارها از طالبان خواسته که در عملیات‌شان جان افراد بی‌گناه را نگیرند، اما هنوز افراد ملکی از سوی طالبان قربانی می‌شوند.
هرات در غرب کشور از جمله‌ی ولایتی‌هایی است که طالبان داخلی و پاکستانی به حمایت استخبارات پاکستان در مرکز و برخی ولسوالی‌های این ولایت فعالیت دارند. حکومت همواره تأکید دارد که لانه‌های تروریزیم در پاکستان است و از آن‌جا حملات انتحاری و انفجاری برای ناامن کردن افغانستان تنظیم می‌شوند.
اما پاکستان این ادعا را رد می‌کند. این در حالی است که وزارت دفاع امریکا چندی پیش برای نخستین بار اعلام کرد که پاکستان به گونه‌ی ظاهری ادعای هم‌کاری با دولت افغانستان را دارد و شورشیان طالب از مناطق امن و پنهان این کشور، بر مناطق افغانستان حمله می‌کنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *