سنگ تهداب مجتمع اداری دارالامان گذاشته شد

اطلاعات روز: سنگ تهداب مجتمع اداری دولتی امروز (یک‌شنبه، ۲۳ سرطان) از سوی رییس‌جمهور اشرف غنی در دارلامان کابل گذاشته شد.

آقای غنی در مراسم تهداب‌گذاری این مجتمع گفت که کار ساخت آن با واحد عملیاتی ارگ قرارداد شده است و تا «چند هفته‌ی دیگر» کار عملی آن آغاز خواهد شد.

به گفته‌ی او، با ساخت این مجتمع اداری، ساختمان هر سه قوه‌ی دولت، به دارالامان انتقال می‌یابد و «مرکز شهر دوباره به شهروندان کابل تعلق می‌گیرد».

رییس‌جمهور غنی افزود: «نوید ما این است که تمامی اداره‌ی دولت در یک جای به صورت منسجم جمع شود. اکنون که پارلمان افغانستان در دارلامان انتقال یافته و قصر دارالامان نیز احیا شده است، سنگ تهداب دادگاه عالی کشور نیز در این جا گذاشته می‌شود.»

از سویی هم، آقای غنی در این نشست ایجاد ساختمان مجتمع اداری دولتی را یک نوید برای شبکه‌های کاری در کشور خوانده، گفت که او آرزو دارد کابل به پایتختی مبدل شود که شاعران در وصفش شعر گفته است.

او تأکید کرد که طرحی برای ساخت این کابل در شش جلد آماده شده است.

گفتنی است که مجتمع اداری دولتی در دو فاز دیزاین و طرح شده است که پس از تکمیل کار ساخت آن، ۱۳ اداره‌ی دولتی در فاز اول و در فاز دوم نیز ۱۴ اداره‌ی دولتی ساخته می‌شود و به صورت مجموعی ۲۷ اداره‌ی دولتی در این دو فاز انتقال داده می‌شود.