وقوع یک انفجار در کابل؛ پولیس: هدف نیروهای خارجی بوده است

اطلاعات روز: پولیس کابل تأیید می‌کند که حوالی ساعت 8:00 صبح امروز (چهارشنبه، 2 اسد) انفجاری در ساحه «تنگی تره‌خیل» در مربوطات ولسوالی ده سبز رخ داده است.

فردوس فرامرز، سخن‌گوی فرماندهی پولیس کابل به روزنامه اطلاعات روز گفت که این رویداد ناشی از انفجار ماین کنار جاده‌ای بوده که نیروهای خارجی را هدف قرار داده است.

آقای فرامرز افزود که ساحه‌ی رویداد از سوی نیروهای خارجی مسدود شده است. به گفته‌ی او، در این رویداد به غیرنظامیان و نیروهای امنیتی افغانستان هیچ آسیبی نرسیده است.

او در عین حال گفت «در صورتی که به نیروهای خارجی تلفات وارد شده باشد، از سوی خود آنان اعلام خواهد شد، ما در این مورد چیزی نمی‌گوییم».

در همین حال گروه طالبان ادعا کرده است که یک حمله‌کننده‌ی انتحاری این گروه با استفاده از یک عراده موتر مملو از مواد منفجره نیروهای استخباراتی امریکا (CIA) را هدف قرار داده است.

در اعلامیه‌ی این گروه آمده است که این حمله در «جاده‌ی تنگی تره‌خیل» در مربوطات حوزه‌ی 15 شهر کابل هنگامی رخ داده است که نیروهای امریکایی در حال عبور از جاده بودند.

گروه طالبان ادعا کرده است که در این حمله شمار زیادی از نیروهای امریکایی کشته و زخمی شده‌اند، اما آمار مشخصی ارایه نکرده است.

نیروهای خارجی اما تا کنون در این باره چیزی نگفته است.