وزارت مخابرات: نرخ انترنت برای دفترها و خانه‌های مسکونی 30 درصد کاهش می‌یابد

اطلاعات روز: وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی کشور اعلام کرد که پس از این نرخ انترنت برای استفاده در دفترها و خانه‌‎های مسکونی بیش از 30 درصد کاهش خواهد یافت.

فهیم هاشمی، سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی که امروز (چهارشنبه، 2 اسد) در یک نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد، گفت که پس ازاین قیمت انترنت در خانه‌های مسکونی و دفترها از 96 دالر در ماه به 60 دالر در ماه کاهش می‌یابد.

آقای هاشمی همچنان گفت که ارایه‌ی خدمات انترنتی ارزان و با کیفیت از اولویت‌های اصلی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی است.

او افزود که تلاش‌ها برای کاهش نرخ نسل سوم و چهارم انترنت (3G و 4G) نیز جریان دارد.

از سویی هم سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی با اشاره به ایجاد محدودیت خدمات شبکه‌های مخابراتی به‌دلیل تهدید‌های امنیتی در بلخ نیز گفت: «تهدید، تخریب، صدمه‌رساندن و متوقف‌کردن خدمات عامه که استفاده‌کننده‌ی اصلی آن مردم می‌باشند، به معنی دشمنی مستقیم با مردم است.»

او تأمین امنیت جان و مال مردم را از وظایف اساسی حکومت دانست و در عین حال گفت که برای تأمین امنیت شبکه‌های مخابراتی، اقدامات همه‌جانبه صورت خواهد گرفت.

نمایندگی‌های ساحوی چهار شرکت مخابراتی از جمله اتصالات، روشن، ام‌تی‌ان و افغان‌بیسیم در شهر مزار شریف، مرکز ولایت بلخ روز دوشنبه هفته‌ی گذشته (31 سرطان) پس از آن مسدود و فعالیت‌شان متوقف شد که این شرکت‌ها به‌دلیل دریافت تهدید از سوی طالبان، از شب 29 سرطان برای دو شب پی‌هم فعالیت‌شان را در شهر مزار شریف قطع می‌کردند.

در حال حاظر به جز شبکه‌ی مخابراتی دولتی (سلام) دیگر هیچ شبکه‌ی مخابراتی در بلخ فعالیت ندارد.

دیدگاه‌های شما
  1. ماننده وعده قبلي شان (اترا) يك جي بي انترنت ٥٠ افغاني خواهد شد بر عكس نرخ ها بلند رفته و همچنان كيفيت ان كاملاً خراب شده بخصوص شركت مخابراتي دولتي (سلام) .
    و مطمين هستم كه اينبار هم مانند قبل ميشود …
    موفق باشيد در عوام فريبي….

  2. عجب حکومت مافیایی یک کارگر درآمد ثابت روز ده دالر ندارد وای نرخ انترنت برابر است با یکی از گرانترین شهرهای جهان (سیدنی) که نرخ انترنت پر سرعت نا محدود ماهانه شصت دار استرالیا می‌باشد که معادل چهل و دو دلار امریکا است

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *