ولایت قندهار

دفع حملات طالبان بر ولسوالی‌های شوراوک و ریگستان قندهار؛ 61 جنگ‌جوی طالب کشته شدند

اطلاعات روز: مقام‌های امنیتی در ولایت قندهار اعلام کرده‌اند که شب گذشته جنگ‌جویان گروه طالبان بر ولسوالی‌های شوراوک و ریگستان این ولایت حملاتی انجام دادند که این حملات طالبان از سوی نیروهای هوایی و نیروهای زمینی دفع شده است.

تادین خان اچکزی، فرمانده پولیس قندهار امروز (جمعه، 4 اسد) در صفحه‌ی رسمی تویتر خود نوشته است که در نتیجه‌ی این حمله 61 جنگ‌جوی گروه طالبان کشته و بیش از 30 جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند.

آقای اچکزی نوشته است: «براساس معلومات استخباراتی ما، موترهای کاماز از پاکستان آمده و اجساد کشته‌شدگان را انتقال داده‌اند.» او همچنان گفته است که در حمله‌ی طالبان بر ولسوالی شوراوک، یک پاسگاه نیروهای امنیتی خساره‌مند شده و به نیروهای امنیتی نیز تلفات وارد شده است. او آمار مشخصی از تلفات نیروهای دولتی ارایه نکرده است.

گروه طالبان تا کنون در این باره چیزی نگفته است.

از سویی هم در نتیجه‌ی حمله‌ی جنگ‌جویان گروه طالبان بر یک پاسگاه امنیتی در ولسوالی میوند قندهار، چهار سرباز پولیس کشته شده‌اند.

فرمانده پولیس قندهار در یک تویت دیگر نیز نوشته است که این حمله بر یک پاسگاه امنیتی در منطقه‌ی «بغداد» ولسوالی میوند صورت گرفته است.

آقای اچکزی نوشته است که در جریان این حمله هفت جنگ‌جوی گروه طالبان نیز کشته و چهار جنگ‌جوی این گروه زخمی شده‌اند.

به گفته‌ی او، پاسگاه امنیتی تحت کنترل نیروهای امنیتی قرار دارد.

گروه طالبان اما در اعلامیه‌ای گفته است که در جریان این حمله 13 نیروی دولتی کشته و شماری از تجهیزات این پاسگاه نیز به‌دست اعضای این گروه افتاده است.

ولایت قندهار در جنوب کشور از ولایت‌های ناامن به حساب می‌آید که گروه طالبان در شماری از ولسوالی‌های این ولایت و شهر قندهار فعالیت دارد. ولایت قندهار به عنوان خاستگاه طالبان نیز به شمار می‌رود.