شهر قندهار

از یک حمله‌ی موتربمب بر ریاست امنیت ملی قندهار جلوگیری شد

اطلاعات روز: منابع محلی در ولایت قندهار می‌گویند که نیروهای امنیتی از یک حمله‌ی بزرگ موتربمب بر ریاست امنیت ملی این ولایت جلوگیری کرده‌اند.

بهیر احمدی، سخن‌گوی والی قندهار به روزنامه اطلاعات روز گفت که مخالفان مسلح دولت حوالی ساعت 10:30 شب گذشته (جمعه، 4 اسد) قصد داشتند که با استفاده از یک موتر نوع مازدا مملو از مواد انفجاری بر ریاست امنیت ملی حمله کنند که موتر بمب‌گذاری‌شده پیش از رسیدن به هدف از سوی نیروهای امنیت ملی و پولیس ملی کشف و پس از شش‌ونیم ساعت از سوی این نیروها خنثا شده است.

آقای احمدی گفت که این موتر از ساحه‌ی «کوتل شوراندام» از مربوطات حوزه‌ی پنجم امنیتی شهر قندهار کشف شده است.

به گفته‌ی او، با کشف این موتر بمب‌گذاری‌شده که در آن بیش از چهار تُن مواد انفجاری جاسازی شده بود، از یک رویداد بزرگ تروریستی در شهر قندهار جلوگیری شده است.

سخن‌گوی والی قندهار افزود یک نفر که از راه دور این موتر بمب‌گذاری‌شده را کنترل می‌کرد، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده و تحقیقات بیش‌تر از او در این زمینه جریان دارد.

آقای احمدی همچنان گفت که روز پنج‌شنبه هفته‌ی گذشته (3 اسد) نیز یک عراده موترسایکل مملو از مواد منفجره از سوی نیروهای امنیت ملی در مربوطات حوزه‌ی دوازدهم امنیتی شهر قندهار کشف و خنثا شده بود.

به تاریخ بیست‌وهفتم سرطان نیز گروهی از مهاجمان مسلح طالبان بر مرکز فرماندهی پولیس ولایت قندهار در حوزه‌ی پنجم شهر قندهار حمله کرده بودند که در نتیجه 11 نفر کشته و بیش از 80 نفر دیگر زخمی شده بودند.

ولایت قندهار در جنوب کشور از ولایت‌های ناامن به‌حساب می‌آید که گروه طالبان در شماری از ولسوالی‌های این ولایت و شهر قندهار فعالیت دارد. ولایت قندهار به‌عنوان خاستگاه طالبان نیز به‌شمار می‌رود.