صدور ویزای پاکستان در افغانستان محدود شد

اطلاعات روز: سفارت پاکستان در کابل اعلام کرده است که صدور ویزا را در این سفارت و کنسولگری‌هایش در ولایات برای شهروندان افغانستان محدود کرده است.

به نقل از اعلامیه‌ای که از سوی این سفارت امروز (یک‌شنبه، ۶ اسد) به نشر رسیده، پس از این تنها افراد مسن، مریض، زنان و بازرگانان می‌توانند از سفارت و کنسولگری‌های پاکستان ویزا دریافت کنند.

در اعلامیه گفته شده است که این روند تا زمانی ادامه می‌یابد که حکومت افغانستان در برابر باندهای خارج از سفارت (کمیشن‌کاران) که از مردم برای اخذ ویزا پول می‌گیرند، «اقدام جدی» روی‌دست گیرد.

وزارت خارجه اما تا کنون در این مورد چیزی نگفته است.

صدها نفر از شهروندان کشور روزانه به‌منظور دریافت ویزای سفر به پاکستان به سفارت این کشور در کابل و کنسولگری‌های آن در ولایت‌های هرات، بلخ، قندهار و ننگرهار مراجعه می‌کنند، تکت روند صدور ویزا در این نمایندگی‌ها همواره با شکایت‌هایی به همراه بوده است.

در آخرین مورد لت‌وکوب یک متقاضی ویزا از سوی یک افسر پولیس در سفارت پاکستان در کابل خبرساز شده بود.

در یک نوار ویدیویی که از این رویداد در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده بود، دیده می‌شد که یک مرد بزرگسال از سوی یک پولیس مورد لت‌وکوب قرار می‌گیرد.

به دنبال نشر این ویدیو وزارت داخله اعلام کرد که این افسر پولیس بازداشت شده است.

دیدگاه‌های شما
  1. محترما:
    بنابر رفع مشکلات هموطنان غرض اخذ ویژه کشور پاکستان دولت توجه جدی و عاجل در جهت ایجاد یک راه حل مناسب برای متقاضیان ویژه روی دست گیرد.
    قبلا سپاس.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *