مجلس نمایندگان طرح بودجه‌ی وسط سال را تایید کرد

اطلاعات روز: اعضای مجلس نمایندگان کشور امروز (سه‌شنبه، ۱۵ اسد) طرح بودجه‌ی وسط سال مالی ۱۳۹۸را در نشست عمومی این مجلس با اکثریت آرا تأیید کردند.

مهدی راسخ، عضو مجلس نمایندگان به روزنامه اطلاعات روز گفت: «طرح بررسی بودجه‌ی وسط سال مالی ۱۳۹۸ در نشست امروز مجلس نمایندگان با اعمال تغییرات و اصلاحاتی در طرح قبلی این بررسی که پیش‌تر از سوی مجلس رد شده بود، تأیید شد.»

آقای راسخ افزود که متباقی موارد اختلافی در طرح بررسی بودجه‌ی وسط سال مالی جاری از سوی حکومت اصلاح شده بود و تنها بودجه‌ی ادارات نوتأسیس که در اصلاحیه‌ی این طرح گنجانیده شده بود، از سوی کمیسیون مالی و بودجوی مجلس نمایندگان حذف شده است.

این طرح شش روز پیش (چهارشنبه، ۹ اسد) از سوی مجلس نمایندگان به‌دلیل مشخص‌نبودن منابع تمویل ۲.۴ میلیارد افغانی بودجه‌ی انتخابات، تنقیص ۱۵۴ پروژه‌ی انکشافی، اختصاص بودجه به ادارات تازه‌تأسیس بدون تأیید شورای ملی، درخواست پول عملیاتی برای ریاست رجال برجسته و ریاست نیروهای محافظت از ریاست‌جمهوری رد شده بود.

یک روز پس از رد این طرح از سوی مجلس نمایندگان، محمداشرف غنی، رییس‌جمهوری کشور طی فرمانی خواستار دایرشدن جلسات فوق‌العاده‌ی شورای ملی (مجلس‌های نمایندگان و سنا) در روزهای تعطیلی آن شده بود.

قرار بود که اعضای مجلس نمایندگان به تاریخ ۹ اسد به رخصتی تابستانی‌شان بروند.

براساس قانون اساسی کشور رییس‌جمهوری می‌تواند که «امر» دایرشدن جلسات فوق‌العاده‌ی شورای ملی در ایام رخصتی را بدهد.

در همین حال مهدی راسخ گفت که با تصویب این طرح، مجلس نمایندگان کشور از امروز به تعطیلی تابستانی‌اش رفته است.