سه طالب مسلح که از عاملان ترور مقام‌های محلی پکتیکا بودند، کشته شدند

اطلاعات روز: مسئولان امنیتی در ولایت پکتیکا تأیید می‌کنند که سه جنگجوی طالب که از عاملان ترور مقام‌های محلی و امنیتی در این ولایت بودند، در درگیری با نیروهای پولیس کشته شده‌اند.

شاه‌محمود آرین، سخن‌گوی فرماندهی پولیس این ولایت به روزنامه اطلاعات روز گفت که این افراد حوالی ساعت ۱۰:۰۰ شب گذشته (چهارشنبه، ۶ سنبله) در روستای «زانگو» در ولسوالی یوسف‌خیل پکتیکا پس از آن با نیروهای پولیس درگیر شدند که می‌خواسته‌اند، پاچا، فرمانده پولیس ولسوالی یحیاخیل این ولایت را ترور کنند.

به گفته‌ آقای آرین، این افراد مربوط به یک شبکه‌ی سه نفری گروه طالبان بوده‌اند که از مدتی به این طرف دست به ترور شماری از مقام‌‌ها و کارمندان دولت در این ولایت می‌زده‌اند.

او توضیح داد که این افراد در مدت حدود سه ماه پیش، رحمان همدرد، رییس پیشین شهدای این ولایت، بازخان، فرمانده پیشین پولیس ولسوالی یوسف‌خیل و  محمدایوب تندر، فرمانده پیشین ولسوالی برمل را ترور کرده بودند.

آقای آرین افزود که در این درگیری علاوه بر کشته‌شدن این افراد، مقداری از تجهیزات و مواد انفجاری نیز به دست نیروهای امنیتی افتاده است.

ولایت پکتیکا در جنوب کشور از ولایت‌های ناامن می‌باشد که گروه طالبان در شماری از ولسوالی‌های آن حضور و فعالیت گسترده دارد.