شهر پلخمری، مرکز ولایت بغلان

102 جنگ‌جوی طالب در ضدحمله‌ی نیروهای دولتی در مرکز بغلان کشته شدند

اطلاعات روز: مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت اعلام کرده است که در ضدحمله‌ی نیروهای امنیتی در برابر طالبان در مرکز بغلان، 102 جنگ‌جوی این گروه کشته شده‌اند.

فیروز بشری، سرپرست مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت در یک پیام تویتری نوشته است که در این ضدحمله همچنان 57 جنگ‌جوی طالب زخمی و 27 جنگ‌جوی دیگر این گروه از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

آقای بشری همچنان گفته است که در جریان درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان طالب در مرکز بغلان هشت غیرنظامی کشته و 20 غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

او افزوده است که شهر پل‌خمری از وجود جنگ‌جویان طالب پاکسازی شده است. به گفته‌ی او، نیروهای امنیتی کافی در ساحه حضور دارند.

گفتنی است که جنگ‌جویان گروه طالبان حوالی ساعت ۲:۰۰ بامداد روز گذشته (یک‌شنبه، 10 سنبله) از سه طرف به شهر پل‌خمری، مرکز بغلان حمله کردند. این حمله درست یک روز پس از حمله‌ی طالبان به مرکز شهر قندوز صورت گرفت.

براساس آمار وزارت داخله، در درگیری‌ها در شهر قندوز ۲۵ نفر به‌شمول ۲۰ سرباز نیروهای امنیتی و پنج غیرنظامی کشته شده‌اند. همچنان در این درگیری 15 نیروی امنیتی به‌شمول منظور استانکزی، فرمانده پولیس قندوز و ۸۵ غیرنظامی دیگر زخمی و از جانب طالبان ۵۶ تن به‌شمول ملا نسیم، فرمانده عمومی این گروه در جنگ قندوز کشته شده‌اند.