انفجار یک موتربمب در کابل ۱۰ کشته و ۴۲ زخمی برجای گذاشت

اطلاعات روز: وزارت امور داخله‌ی کشور می‌گوید که در انفجار یک موتر بمب‌گذاری‌شده در شهر کابل، ۱۰ غیرنظامی کشته شده‌اند.

نصرت رحیمی، سخن‌گوی این وزارت گفت که این انفجار حوالی ساعت ۱۰:۱۰ پیش از چاشت امروز (پنج‌شنبه، ۱۳ سنبله) در ساحه‌ی «سرک مکروریان اول» در حوزه‌ی نهم امنیتی شهر کابل رخ داده است. به گفته‌ی او، این رویداد ناشی از انفجار یک موتر بمب‌گذاری‌شده‌ی نوع «تونس» بوده است.

آقای رحیمی افزود که ۴۲ نفر دیگر نیز در نتیجه‌ی وقوع این انفجار زخمی شده‌اند. او مشخص نکرده است که چه تعدادی از زخمیان این رویداد غیرنظامی و چه تعدادشان نظامی اند، اما تأکید کرد که این رویداد در یک محل عبورومرور عام صورت گرفته است.

همچنان سخن‌گوی وزارت داخله گفت که در این رویداد، ۱۲ عراده موتر عابرین عامه نیز تخریب شده است.

مسئولیت این حمله را ساعتی پس از وقوع آن گروه طالبان بر عهده گرفت. این گروه با نشر اعلامیه‌ای گفته است که این حمله در نظام قراول ریاست چهل امنیت ملی، بر یک کاروان نیروهای خارجی و این ریاست رخ داده است.

در اعلامیه ادعا شده است که در نتیجه‌ی این حمله، ۱۲ نیروی خارجی و ۸ نیروی امنیت ملی کشته و سه موتر نوع «لندکروزر» نیروهای خارجی نیز تخریب شده است.

این انفجار در حالی در حوزه‌ی نهم امنیتی شهر کابل رخ می‌دهد که سه روز پیش (دوشنبه، ۱۱ سنبله) در حمله‌ی یک موتر بمب‌گذاری‌شده نوع «تراکتور» بر ساختمان کمپ گرین‌ولیج در این حوزه‌ی امنیتی شهر کابل رخ داد و دست‌کم ۱۶ غیرنظامی به‌شمول کارکنان این کمپ کشته و ۱۱۹ غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.