طالبان سرپرست دفتر ولایتی کمیسیون مستقل حقوق بشر غور را سر بریدند

اطلاعات روز: مقام‌های محلی در ولایت غور تأیید می‌کنند که جنگ‌جویان گروه طالبان عبدالصمد امیری، سرپرست دفتر ولایتی کمیسیون مستقل حقوق بشر در غو را سر بریده است.

حبیب‌الله رادمنش، معاون والی غور به روزنامه اطلاعات روز گفت که این رویداد پیش از چاشت امروز (پنج‌شنبه، ۱۴ سنبله) در «حوزه‌ی تکانه»ی ولسوالی جلریز ولایت میدان‌وردک رخ داده است.

در همین حال، عبدالحی خطیبی، سخن‌گوی والی این ولایت به روزنامه اطلاعات روز گفت که آقای امیری دو روز پیش (سه‌شنبه، ۱۲ سنبله) از سوی طالبان در ولسوالی جلریز، گروگان گرفته شده بوده و امروز او را به قتل رسانده است.

به گفته‌ی او، جسد آقای امیری هنوز در کنار شاه‌راه نمبر ۲ کابل – بامیان در ولسوالی جلریز در محدوده‌ی تحت کنترل طالبان می‌باشد. آقای خطیبی تأکید می‌کند که تلاش‌ها از طریق متنفذان محلی برای تحویل جنازه‌ی سرپرست دفتر ولایتی کمیسیون مستقل حقوق بشر در غور، با جنگ‌جویان گروه طالبان در جریان است.

شکرالله مشکور، سخن‌گوی کمیسیون حقوق بشر اما می‌گوید که سرپرست دفتر ولایتی کمیسیون حقوق بشر در غور، سربریده نشده بلکه تیرباران شده است.

در همین حال اما مقام‌های محلی و مسئولان امنیتی در ولایت غور تا کنون کشته‌شدن آقای امیری توسط طالبان در این ولایت را تأیید نمی‌کنند.

شاه‌راه نمبر ۲ کابل – میدان‌وردک – بامیان از ناامن‌ترین شاه‌راه به شمار می‌رود که ولایت‌های مرکزی کشور را به کابل وصل می‌کند. این جاده به دلیل گروگان‌گیری‌ها و رهزنی مسافران توسط جنگ‌جویان طالبان و افراد مسلح به «جاده‌ی مرگ» معروف است.