BBC

گارنیزیون کابل برای تأمین امنیت روز عاشورا و هفته‌ی شهید از مردم کمک خواست

اطلاعات روز: فرماندهی عمومی گارنیزیون کابل از شهروندان شهر و ولسوالی‌های ولایت کابل خواسته است که در تأمین امنیت مراسم روز عاشورا و تجلیل از هفته‌ی شهید با نیروهای امنیتی و دفاعی همکاری کنند.

در یک ابلاغیه‌ی گارنیزیون کابل که امروز (شنبه، 16 سنبله) منتشر شده، گفته شده است که نیروهای امنیتی و دفاعی در تأمین امن و نظم عامه، ایجاد فضای مطمیین و امنیت شهروندان به ویژه در جریان برگزاری مراسم روز عاشورا و تجلیل از هفته‌ی شهید متعهد است.

در ابلاغیه همچنان گفته شده است که با در نظرداشت تهدیدات بلند امنیتی و جلوگیری از فعالیت‌های تروریستی، نیاز است شهروندان با نیروهای امنیتی همکاری کنند.

در این ابلاغیه از شهروندان شهر و ولسوالی‌های کابل خواسته شده است که در جریان مراسم روز عاشورا و تجلیل از هفته‌ی شهید از انتقال هر نوع سلاح و فیرهای خودسرانه خودداری کنند.

همچنان از شهروندان خواسته شده است که از وسایط دولتی در کاروان‌های عزاداری هفته‌ی شهید و روز عاشورا استفاده نکرده و نیز از پوشیدن یونیفورم نیروهای امنیتی و دفاعی جلوگیری کنند.

جلوگیری از کاروان‌های وسایط در جاده‌ها یکی دیگر از خواست‌های فرماندهی عمومی گارنیزیون کابل است. گارنیزیون کابل افزوده است که کاروان‌های وسایط در جاده‌ها باعث اذیت و آزار مردم شده و نظم ترافیک و امن عامه را نیز مختل می‌کند.

گارنیزیون کابل شهروندان شهر و ولسوالی‌های این ولایت را به رعایت موارد یادشده فراخوانده و همچنان گفته است: «در صورت تخطی، قوماندانی عمومی گارنیزیون کابل و تیم امنیتی کابل با متخلفین برخورد جدی قانونی خواهند نمود.»

روز دوشنبه (18 سنبله) مصادف است با ترور احمدشاه مسعود، قهرمان ملی کشور و روز سه‌شنبه (19 سنبله) نیز مصادف است با دهم محرم‌الحرام روز عاشورا.

گارنیزیون کابل خود را مکلف به تأمین امنیت برگزاری این مراسم‌ها دانسته و در کنار آن همکاری مردم در جلوگیری از وقوع رویدادهای تروریستی را نیز مهم خوانده است.