پولیس کابل: یک فروشنده‌ی مواد مخدر در درگیری با پولیس کشته شد

اطلاعات روز: فرماندهی پولیس کابل ادعاهای مطرح شده در رسانه‌های اجتماعی مبنی بر کشته شدن یک جوان 18 ساله از سوی آمر حوزه‌ی هفتم امنیتی شهر کابل را رد کرده و می‌گوید که این جوان فروشنده‌ی مواد مخدر بوده و در جریان درگیری با پولیس کشته شده است.

فردوس فرامرز، سخن‌گوی فرماندهی پولیس کابل به روزنامه اطلاعات روز گفت که این جوان فروشنده‌ی مواد مخدر باشنده‌ی منطقه‌ی واصل‌آباد شهر کابل بوده و عملیات پولیس برای بازداشت او پس از آن راه‌اندازی شد که او به چندین قرار دادستانی بی‌اعتنایی کرده بود.

آقای فرامرز گفت که نیروهای پولیس در جریان عملیات با فرد کشته‌شده و چند تن از همراهان وی درگیر شدند و «به دلیل این که او در بین دو طرف موقعیت داشت، به احتمال زیاد از سوی افراد خودش کشته شده باشد.»

او در عین حال گفت که تحقیقات بیشتر در مورد این که این فرد از سوی پولیس کشته شده یا از سوی افراد خودش، جریان دارد.

در همین حال ویدیویی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است که نشان می‌دهد شماری از شهروندان کابل با راه‌اندازی اعتراضی، ادعا کرده‌اند که این جوان به دلیل نصب بیرق دوره‌ی مجاهدین در موترش از سوی آمر حوزه‌ی هفتم امنیتی شهر کابل کشته شده‌اند.

سخن‌گوی پولیس کابل اما می‌گوید که شماری از افراد «استفاده‌جو» از فضای موجود استفاده کرده و می‌خواهند موضوع را قسمی دیگر در رسانه‌ها بازتاب بدهند. به گفته‌ی او تمامی ادعاهای مطرح شده از سوی معترضان نادرست است.