ولسوالی «ینگی قلعه» تخار به‌دست طالبان سقوط کرد

اطلاعات روز: پس از یک روز درگیری میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان گروه طالبان در ولسوالی ینگی قلعه‌ی ولایت تخار، سرانجام این ولسوالی شب گذشته (دوشنبه، 18 سنبله) در نتیجه‌ی حملات جنگ‌جویان طالب به دست این گروه سقوط کرده است.

منابع محلی در ولایت تخار با تأیید این خبر به روزنامه اطلاعات روز می‌گویند که در حال حاضر کنترل بخش‌هایی از مرکز ولسوالی از جمله ساختمان ولسوالی و فرماندهی پولیس به‌دست جنگ‌جویان طالب قرار دارد.

جواد هجری، سخن‌گوی والی تخار به روزنامه اطلاعات روز گفت که نیروهای امنیتی به‌منظور جلوگیری از تلفات غیرنظامیان از ولسوالی ینگی قلعه عقب‌نشینی تاکتیکی کرده‌اند.

آقای هجری افزود که نیروهای کمکی برای بازپس‌گیری این ولسوالی آماده‌ی عملیات‌اند و به‌زودی اقدام خواهند کرد. او تأکید کرد که به‌زودی وضعیت در ولسوالی ینگی قلعه به سود نیروهای امنیتی تغییر خواهد کرد.

او علاوه کرد که در جریان دو روز درگیری در این ولسوالی، حدود 30 جنگ‌جوی طالب از جمله ملا امام‌الدین، فرمانده قطعه لایزری این گروه کشته شده‌اند. هجری گفت که به نیروهای امنیتی تلفات وارد نشده و عقب‌نشینی موقتی این نیروها نیز به‌منظور جلوگیری از تلفات صورت گرفته است.

این در حالی است که حوالی ساعت 6:00 شام روز یک‌شنبه (17 سنبله) جنگ‌جویان گروه طالبان همزمان به دو ولسوالی تخار (خواجه غار و ینگی قلعه) حمله کردند. به دنبال آن گروه طالبان ادعا کرده بود که کنترل این دو ولسوالی را به‌دست گرفته، اما منابع محلی در تخار این ادعا را رد کرده بودند.

ولایت تخار در شمال کشور از ولایت‌های ناامن می‌باشد که گروه طالبان در شماری از ولسوالی‌های آن فعال می‌باشد.