ولسوالی «درقد» تخار نیز به‌دست طالبان سقوط کرد

اطلاعات روز: به دنبال سقوط ولسوالی ینگی قلعه‌ی ولایت تخار به‌دست گروه طالبان، ولسوالی درقد این ولایت نیز امروز (سه‌شنبه، 19 سنبله) به‌دست این گروه سقوط کرده است.

منابع محلی در ولایت تخار با تأیید این خبر می‌گویند که کنترل بخش‌هایی از مرکز ولسوالی درقد تحت کنترل جنگ‌جویان گروه طالبان قرار گرفته است.

جواد هجری، سخن‌گوی والی تخار به روزنامه اطلاعات روز گفت که نیروهای امنیتی به‌خاطر جلوگیری از تلفات به غیرنظامیان از این ولسوالی عقب‌نشینی تاکتیکی کرده‌اند.

گروه طالبان نیز ادعا کرده است که مرکز ولسوالی درقد را با تمام ملحقات آن تصرف کرده است. این گروه همچنان ادعا کرده است که «تعداد زیادی» از نیروهای دولتی در درگیری با جنگ‌جویان این گروه کشته و زخمی شده‌اند.

گفتنی است که صبح امروز سه‌شنبه ولسوالی ینگی قلعه‌ی تخار نیز پس از یک روز درگیری میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان گروه طالبان تحت کنترل جنگ‌جویان این گروه قرار گرفت.

سخن‌گوی والی تخار همچنان گفته بود که نیروهای امنیتی به‌منظور جلوگیری از تلفات غیرنظامیان از ولسوالی ینگی قلعه عقب‌نشینی تاکتیکی کرده‌اند.

آقای هجری افزود که نیروهای کمکی برای بازپس‌گیری ولسوالی‌های ینگی قلعه و درقد آماده‌ی عملیات‌اند و به‌زودی اقدام خواهند کرد. او تأکید کرد که به‌زودی وضعیت در ولسوالی ینگی قلعه به سود نیروهای امنیتی تغییر خواهد کرد.

ولایت تخار در شمال کشور از ولایت‌های ناامن می‌باشد که گروه طالبان در شماری از ولسوالی‌های آن فعال می‌باشد.