حنیف اتمر «بی‌طرفی» خود را در انتخابات ششم میزان اعلام کرد

اطلاعات روز: محمدحنیف اتمر، رهبر دسته‌ی انتخاباتی «صلح و اعتدال» که پیش از این کارزارهای انتخاباتی‌اش را متوقف کرده بود، گفته است که در انتخابات ششم میزان بی‌طرف بوده و از هیچ یکی از نامزدان حمایت نخواهد کرد.

در اعلامیه‌ای که امروز (سه‌شنبه، 2 میزان) از سوی دفتر مطبوعاتی آقای اتمر منتشر شده، آمده است که دلیل این تصمیم او مساعدنبودن شرایط تخنیکی، سیاسی و امنیتی برای برگزاری انتخابات شفاف، عادلانه و سراسری بوده است.

براساس اعلامیه، به خطر کشیده‌شدن کشور به بی‌ثباتی عمیق سیاسی به موجب عدم پذیرش نتیجه‌ی یک انتخابات غیرشفاف و عادلانه از دلیلی دیگر این اقدام آقای اتمر خوانده شده است.

آقای اتمر در عین حال تأکید کرده است که با توجه به این‌که روند انتخابات ریاست‌جمهوری به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود، با باور کامل به اصل انتخابات، در رقابت‌های انتخابات ششم میزان شرکت نمی‌کند، اما حق خود را به‌حیث یک نامزد در صورت تعویق انتخابات محفوظ می‌داند.

تیم انتخاباتی صلح و اعتدال به رهبری محمدحنیف اتمر به تاریخ هجدهم اسد اعلام کرد که این تیم کارزارهای انتخاباتی‌اش در سراسر افغانستان را به حالت تعلیق درآورده است. در اعلامیه‌ی این تیم انتخاباتی آمده بود که دلیل این تصمیم «خدشه‌دار شدن اعتبار انتخابات به دلیل اقدامات غیرقانونی و بی‌باکانه‌ی تیم حاکم» بوده است.

دو هفته پس از آن، محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و معاون پیشین تیم انتخاباتی «صلح و اعتدال» در همایشی در کابل به‌صورت رسمی به تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله پیوست.

آقای محقق در این همایش گفته بود که فعالیت تیم انتخاباتی «صلح و اعتدال» به‌خاطر اولویت‌دادن به صلح متوقف شده است.

 کارزارهای انتخاباتی نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری به تاریخ ششم اسد آغاز شده و تا دو روز دیگر (چهارم میزان) ادامه خواهد داشت. انتخابات ریاست‌جمهوری نیز قرار است به تاریخ ششم میزان برگزار شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *