فاریاب

پولیس فاریاب: ادعای سقوط ولسوالی «قرمقول» بی‌اساس است

اطلاعات روز: منابع امنیتی در ولایت فاریاب ادعای سقوط ولسوالی «قرمقول» این ولایت به‌دست گروه طالبان را رد کرده و می‌گوید که در حال حاضر مرکز این ولسوالی تحت کنترل نیروهای امنیتی و دفاعی قرار دارد.

عبدالکریم یورش، سخن‌گوی فرماندهی پولیس فاریاب به روزنامه اطلاعات روز گفت که شب گذشته (پنج‌شنبه، 4 میزان) جنگ‌جویان گروه طالبان به مرکز ولسوالی «قرمقول» حمله کرده بودند.

آقای یورش گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی در نخست به‌خاطر جلوگیری از تلفات «تغییر موقعیت» داده و در مکان دیگری در برابر طالبان کمین گرفتند، اما با رسیدن نیروهای کمکی وضعیت دوباره تحت کنترل نیروهای دولتی درآمده است.

او افزود که جنگ‌جویان گروه طالبان از بازار و مرکز ولسوالی عقب‌نشینی کرده‌اند. به گفته‌ی او، در جریان درگیری‌ها، «ده‌ها» جنگ‌جوی طالب کشته و زخمی شده‌اند.

سخن‌گوی فرماندهی پولیس فاریاب علاوه کرد که به‌دلیل کارنکردن شبکه‌های مخابراتی در ساحه‌، گزارش دقیق از تلفات جنگ‌جویان طالب در دسترس نیست. آقای یورش در عین حال گفت که به نیروهای امنیتی و دفاعی در جریان این درگیری‌ها هیچ آسیبی نرسیده است.

در همین حال گروه طالبان در اعلامیه‌ای گفته است که ولسوالی «قرمقول» ولایت فاریاب شب گذشته به‌دست جنگ‌جویان این گروه سقوط کرده است. طالبان ادعا کرده است که در حمله‌ی جنگ‌جویان این گروه به مرکز این ولسوالی، به نیروهای دولتی تلفات وارد شده، اما آمار مشخص ارایه نکرده است.

این همه در حالی است که قرار است فردا (شنبه، 6 میزان) انتخابات ریاست‌جمهوری در کشور برگزار شود.

هرچند که هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) از طالبان خواسته است که از هر گونه حمله در جریان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان خودداری کند، اما این گروه گفته که مراکز و محلات رأی‌دهی را آماج حملات نظامی‌شان قرار خواهند داد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *