ولایت پروان

طالبان هفت کارمند کمیسیون انتخابات را در پروان با خود برده‌اند

اطلاعات روز: منابع محلی در ولایت پروان می‌گویند که جنگ‌جویان گروه طالبان چهار کارمند دفتر ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات را در این ولایت با خود برده‌اند.

وحیده شهکار، سخن‌گوی والی پروان به روزنامه اطلاعات روز گفت که این رویداد در پایان روز انتخابات ریاست‌جمهوری (شنبه، ششم میزان) در ساحه‌ی «نمک آب» ولسوالی شینواری این ولایت رخ داده است.

خانم شهکار افزود که این رویداد هنگامی رخ داده است که ده کارمند کمیسیون انتخابات بدون هماهنگی با نیروهای امنیتی به‌سوی خانه‌های‌شان در حرکت بوده‌اند. به گفته‌ی او، از این ده نفر، شش نفرشان از نزد طالبان فرار کرده و باقی چهارنفرشان هنوز هم نزد طالبان به‌سر می‌برند.

سخن‌گوی والی پروان علاوه کرد که تلاش‌ها در هماهنگی با بزرگان محل برای آزادی کارمندان ربوده‌شده‌ی کمیسیون انتخابات ادامه دارد.

در همین حال عبدالعزیز ابراهیمی، از سخن‌گویان کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که تعداد کارمندان ربوده‌شده‌ی این کمیسیون در پروان هفت نفر بوده‌اند. آقای ابراهیمی به روزنامه اطلاعات روز گفت که این کارمندان حوالی ساعت 6:00 شام روز انتخابات از سوی طالبان ربوده شده‌اند.

انتخابات ریاست‌جمهوری به تاریخ ششم میزان در حالی برگزار شد که پیش از آن گروه طالبان تهدید کرده بود که مراکز و محلات رأی‌دهی را آماج حملات نظامی قرار خواهد داد.

با وجود این تهدیدها، اما انتخابات در فضای نسبتا امن برگزار شد. انتظار می‌رود که نتایج ابتدایی این انتخابات به تاریخ بیست‌وهفتم میزان از سوی کمیسیون مستقل انتخابات اعلام شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *