«افراد ناشناس» پایه‌ی برق وارداتی ۲۲۰ کیلوولت را در سالنگ جنوبی منفجر کردند

اطلاعات روز: شرکت برق‌رسانی افغانستان (برشنا) اعلام کرده است که یک پایه‌ی برق وارداتی 220 کیلوولت از سوی افراد ناشناس توسط ماین جاسازی‌شده انفجار داده شده و این پایه کاملا تخریب شده است.

در اعلامیه‌ی این شرکت آمده است که این پایه‌ی برق حوالی ساعت 1:30 دقیقه‌ی شب گذشته (سه‌شنبه، 16 میزان) در ساحه‌ی «تنگی آجان» در فاصله‌ی 111 کیلومتری از کابل در مربوطات سالنگ جنوبی توسط ماین جاسازی‌شده تخریب شده است.

شرکت برشنا تأکید کرده است که با تخریب این پایه، برق کابل و «سایر ولایت» قطع شده است. به گفته‌ی این شرکت، کارمندان ولتاژ بلند برشنا شب هنگام به ساحه رسیده و کار ساخت دوباره‌ی پایه‌ی تخریب‌شده را آغاز کرده‌اند.

شرکت برشنا مشخص نکرده است که این پایه از سوی کدام فرد یا گروهی انفجار داده شده، اما پیش از این پایه‌های برق معمولا از سوی طالبان قطع می‌شد. گروه طالبان نیز تا کنون در این باره چیزی نگفته است.

این در حالی است که در تاریخ بیست‌وسوم و بیست‌وچهارم سنبله نیز گروه طالبان سه پایه‌ی برق وارداتی تاجیکستان و ازبکستان را در دو ولایت شمالی بغلان و قندوز قطع کرده بود. شرکت برشنا در آن زمان گفته بود که با قطع شدن این پایه‌ها، برق در ولایت‌های کابل، بغلان، قندوز، پنجشیر، کاپیسا، لوگر، لغمان، پروان، غزنی، ننگرهار، خوست و پکتیا قطع شده است.

به دنبال آن شرکت برشنا همچنان گفته بود که در طول سه روز بی‌برقی، چرخ 80 درصد کارخانه‌های تولیدی نیز خوابیده است.

این نخستین بار نیست که لین برق وارداتی تاجیکستان و ازبکستان به افغانستان در نتیجه‌ی جنگ قطع شده است. پیش از این بارها پایه‌های برق در نقاط مختلف افغانستان، به‌ویژه در ولایت بغلان، در نتیجه‌ی جنگ میان نیروهای دولتی و مخالفان مسلح دولت قطع شده بود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *