ولسوالی «ینگی قلعه» تخار به‌گونه‌ی کامل از وجود جنگ‌جویان طالب پاکسازی شد

اطلاعات روز: منابع ارتش در زون شمال‌شرق کشور اعلام کرده‌اند که ولسوالی ینگی قلعه ولایت تخار به‌گونه‌ی کامل از وجود جنگ‌جویان گروه طالبان پاکسازی شده است.

قول اردوی ۲۱۷ پامیر در اعلامیه‌ای گفته است که عملیات مشترک تصفیوی نیروهای امنیتی و دفاعی از چند روز به این طرف در ولسوالی ینگی قلعه ادامه داشت و بعد از ظهر روز پنج‌شنبه (25 میزان) تمامی روستاهای این ولسوالی به‌گونه‌ی کامل از وجود جنگ‌جویان طالب پاکسازی شده است.

در اعلامیه گفته شده است که در جریان این عملیات به طالبان تلفات سنگین وارد شده، اما آمار مشخص ارایه نشده است.

در مورد تلفات نیروهای امنیتی و غیرنظامیان در جریان این عملیات نیز چیزی گفته نشده است.

گروه طالبان نیز تا کنون در این باره چیزی نگفته است.

ولسوالی ینگی قلعه در ولایت شمالی تخار در تاریخ 18 سنبله سال جاری به‌دست گروه طالبان سقوط کرده بود. چهار روز پس از آن قول اردوی 217 پامیر اعلام کرد که این ولسوالی در نتیجه‌ی عملیات مشترک نیروهای امنیتی و دفاعی از کنترل جنگ‌جویان طالب خارج و به تصرف نیروهای دولتی درآمده است.

در تاریخ 21 میزان نیز وزارت داخله‌ی کشور اعلام کرد که در ادامه‌ی عملیات تصفیوی نیروهای امنیتی و دفاعی در ولسوالی ینگی قلعه تخار، شش روستای این ولسوالی به‌شمول روستای «شهر کهنه» این ولسوالی از وجود طالبان پاکسازی شده است.

این وزارت گفته بود که جنگ‌جویان گروه طالبان از مخفی‌گاه‌های‌شان در روستای «شهر کهنه» حملات تروریستی در بخش‌های مختلف ولایت تخار را طراحی و سازمان‌دهی می‌کردند.

ولایت تخار یکی از ولایت‌های ناامن در شمال کشور است که طی ماه‌های اخیر شاهد درگیری‌های شدید میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان طالب بوده است‌.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *