کمیسیون انتخابات: قفل دروازه به دستور مشاور امنیتی دبیرخانه شکستانده شده است

کمیسیون انتخابات: قفل دروازه به دستور مشاور امنیتی دبیرخانه شکستانده شده است

اطلاعات روز: کمیسیون مستقل انتخابات کشور می‌گوید که قفل دروزاه‌ی ورودی (دهلیز اول) «ساختمان آموزش‌های انتخاباتی» این کمیسیون به دستور مشاور امنیتی دبیرخانه‌ی آن شکستانده شده و پس از آن دو سرباز ویژه‌ی پولیس برای گرم‌شدن به دهلیز این ساختمان رفته‌اند.

اورنگ‌زیب، از اعضای کمیسیون انتخابات گفت که این دو سرباز ویژه از محافظان ساختمان‌های کمیسیون انتخابات می‌باشند که در پیش‌روی ساختمان آموزش‌های انتخاباتی پهره‌داری می‌کرده‌اند.

آقای زیب تأکید کرد: «این دو سرباز به اجازه‌ی یکی از مشاوران امنیتی دبیرخانه‌ی کمیسیون انتخابات به‌دلیل سردی هوا وارد دهلیز منزل اول این ساختمان شده‌ بودند تا هم از سردی هوا در امان باشند و هم پهرده‌داری کنند.»

حواعلم نورستانی، رییس این کمیسیون نیز گفت که شکستاندن قفل ساختمان آموزش‌های انتخاباتی قابل قبول نبوده، اما قفل «مرکز جمع‌بندی و بررسی نتایج دیجیتالی» باز نشده و آسیبی هم به آن نرسیده است.

دیروز (دوشنبه، ۲۹ میزان) دسته‌ی انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله، رییس اجرایی کشور مدعی شده بود که حوالی ساعت ۱۰ یک‌شنبه‌شب (۲۸ میزان) نیروهای ویژه‌ی پولیس (CRU) در هماهنگی با ناظران تیم «دولت‌ساز» قفل‌های مرکز جمع‌بندی و بررسی نتایج دیجیتالی کمیسیون انتخابات را شکستانده و وارد آن شده‌اند.

علی‌احمد عثمانی، رییس ستاد انتخاباتی ثبات و همگرایی در یک کنفرانس خبری گفته بود که قفل شکسته‌ی مرکز جمع بندی و بررسی نتایج را خودش مشاهده کرده است. آقای عثمانی این اتفاق را حمله به کمیسیون مستقل انتخابات و حیثیت آن کمیسیون، آرای مردم و شفافیت انتخابات خواند و گفت که این مسأله باید به‌صورت جدی بررسی شود.

این دسته‌ی انتخاباتی همچنان در پیوند به این قضیه، خواستار تعلیق وظایف خوشحال‌خان سعادت، معین ارشد امنیتی وزارت داخله، حبیب‌الرحمن ننگ، رییس دبیرخانه‌ی کمیسیون مستقل انتخابات و مشاور امنیتی این کمیسیون شده بود.

با این حال اما، اورنگ‌زیب گفت که قفل و مهرلاک ورودی مرکز جمع‌بندی و بررسی نتایج دیجیتالی در حضور آقای عثمانی و شماری از اعضای مجلس نمایندگان مشاهده شده و از آسیب‌نرسیدن در آن اطمینان داده شده است.

آقای زیب همچنان گفت که دیروز این مرکز به‌دلیل اعتراض دسته‌ی انتخاباتی ثبات و همگرایی بسته بوده و برای بررسی به این موضوع یک هیأت تشکیل شده است. در همین حال رحیمه ظریفی، دیگر عضو کمیسیون انتخابات می‌گوید که این هیأت متشکل از اعضای کمیسیون انتخابات، مشاوران بین‌المللی این کمیسیون و ناظران ستادهای انتخاباتی می‌باشند.

اعضای کمیسیون انتخابات تأکید کردند که یافته‌های این هیأت پس از بررسی‌ها اعلام و در صورت تشخیص تخطی با عاملان آن برخورد قانونی می‌شود.

از سویی هم، اورنگ‌زیب در گفته‌هایش با اشاره به انجام وظایف نیروهای ویژه‌ی پولیس، تأکید کرد که این نیروها باید در بیرون از ساختمان کمیسیون انتخابات، پهره‌داری کنند.

«هیچ معلوماتی در چهار روز گذشته به سرور مرکزی منتقل نشده است»

مسافر قوقندی، از دیگر اعضای کمیسیون انتخابات گفت که براساس گزارش شرکت «درملوگ» در جریان چهار روز گذشته هیچ معلوماتی به سرور مرکزی این کمیسیون انتقال داده نشده است.

با این حال او از ناظران بر روند انتخابات و ستادهای انتخاباتی خواست که در شمارش آرا این کمیسیون را همکاری کنند.

در همین حال اما، اورنگ‌زیب گفت که این روند انتقال معلومات به سرور مرکزی از چاشت دیروز فعال شده است و ممکن تا شام فردا (چهارشنبه، ۱ عقرب) این روند ختم شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *