مولانا عبدالله: براساس قانون، حدود 900 هزار رأی «بی‌اعتبار» شناخته می‌شود

اطلاعات روز: مولانا محمد عبدالله، عضو کمیسیون مستقل انتخابات کشور اعلام کرده است که براساس تعدیل قانون انتخابات و لوایح و طرزالعمل‌های نافذشده، دست‌کم 770 هزار تا 900 هزار رأی «بی‌اعتبار» شناخته می‌شود.

آقای عبدالله شب گذشته (شنبه، 4 عقرب) در صفحه‌ی رسمی فیس‌بوک خود نوشته است که دفاتر ولایتی این کمیسیون دو روز بعد از انتخابات ششم میزان از اشتراک دو میلیون و 695 هزار و 890 رأی‌دهنده گزارش کرده بودند، اما آخرین آمار طی مراحل‌شده‌ی بیومتریکی، نشان‌دهنده‌ی یک‌میلیون و 791 هزار و 703 تا یک‌میلیون و 929 هزار و 333 اشتراک‌کننده می‌باشد.

آقای عبدالله نوشته است که از مجموع یک‌میلیون و 929 هزار و 333 رأی، 137 هزار و 630 رأی آن «قابل بحث و تدقیق» است.

او در عین حال نوشته است: «آن عده از مسئولین ولایتی کمیسیون که در باره‌ی تقلب‌های مراکز تحت اداره‌ی‌شان گزارش ارایه نکرده‌اند، به مراجع عدلی و قضایی معرفی خواهند شد.»

این در حالی است که انتخابات ریاست‌جمهوری در تاریخ ششم میزان سال جاری برگزار شد. قرار بود که نتیجه‌ی ابتدایی این انتخابات در تاریخ 27 میزان و نتیجه‌ی نهایی نیز در تاریخ 16 عقرب اعلام شود. کمیسیون مستقل انتخابات اما تا کنون موفق به اعلام نتیجه‌ی ابتدایی نشده است.

روز گذشته اورنگ زیب، عضو کمیسیون مستقل انتخابات در یک نشست خبری گفته بود که تاریخ اعلام نتایج ابتدایی انتخابات را امروز یک‌شنبه اعلام می‌کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *