53 جنگ‌‎جوی طالب در ضدحمله‌ی نیروهای دولتی در فاریاب کشته شدند

اطلاعات روز: منابع ارتش در شمال کشور از دفع حملات تهاجمی جنگ‌جویان گروه طالبان بر پاسگاه‌های نیروهای ارتش در منطقه‌ی «خواجه ناموسی» ولسوالی پشتون‌کوت ولایت فاریاب خبر داده و می‌گویند که در ضدحمله‌ی نیروهای امنیتی در این منطقه 53 جنگ‌جوی طالب کشته شده‌اند.

حنیف رضایی، سخن‌گوی قول اردوی 209 شاهین به روزنامه اطلاعات روز گفت که جنگ‌جویان گروه طالبان حوالی ساعت 8:30 دقیقه‌ی شب گذشته (شنبه، 4 عقرب) بر پاسگاه‌های ارتش در منطقه‌ی «خواجه ناموسی» حمله کردند که با مقاومت شدید نیروهای امنیتی و دفاعی مواجه شدند.

آقای رضایی گفت که چند فرمانده مهم گروه طالبان از جمله قاری علاوالدین، صوفی حمیدالله و قاری محمد دین نیز شامل کشته‌شدگان‌اند. به گفته‌ی او، در جریان این درگیری 11 جنگ‌جوی دیگر گروه طالبان زخمی شده‌اند.

سخن‌گوی قول اردوی 209 شاهین گفت که در جریان این درگیری‌ها، مقداری سلاح و مهمات طالبان به‌دست نیروهای امنیتی و دفاعی افتاده است. او در مورد تلفات غیرنظامیان و نیروهای امنیتی در جریان این درگیری‌ها چیزی نگفت.

گروه طالبان تا کنون در این باره چیزی نگفته است.

منطقه‌ی «خواجه ناموسی» یکی از مناطق استراتژیک است که در دو کیلومتری مرکز ولسوالی پشتون‌کوت و هفت کیلومتری شهر میمنه، مرکز ولایت ناامن فاریاب در شمال کشور موقعیت دارد.

آقای رضایی می‌گوید در صورت سقوط این منطقه، مرکز ولسوالی پشتون‌کوت و مرکز شهر فاریاب نیز با خطر سقوط روبه‌رو می‌شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *