نامه‌ی شورای علما به ناسا | طنز

نامه‌ی شورای علما به ناسا | طنز

عیسا قلندر

اعوذ باالله من‌الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

و من آیاته ان خلق لکم من انفسکم ازواجا لتسکنوا الیها و جعل بینکم مودة و رحمة ان فی ذلک لآیات لقوم یتفکرون. صدق‌الله العظیم.

الترجمه: و از نشانه‌های او این‌ بس که همسرانی از جنس خودتان برای شما آفرید تا در کنار آن‌ها آرامش یابید و در میان‌تان مودت و رحمت قرار داد؛ در این [آفرینش] نشانه‌هایی است برای گروهی که تفکر می‌کنند.

ابتدا مراتب احترامات فایقه خویش را خدمت اداره ملی هوانوردی و فضایی امریکا (ناسا) تقدیم می‌کنیم و از خداوند لایزال برای کوچک و بزرگ‌تان سلامتی استدعا داریم. اخیرا اخباری در رسانه‌ها بازتاب یافته که گویا سازمان فضایی ناسا دو زن را بدون هیچ محرم شرعی برای انجام مأموریتی به فضا فرستاده ‌است و از این بابت در سطح بین‌الملل فخر می‌فروشد. با شنیدن این خبر، حزن و اندوه مثل سونامی بر قلب و آشیان ایمان ما هجوم آورده و ما از این بابت سخت پریشانیم. نه‌تنها پریشان که جمعی از علمای معزز رسما برآشفته‌اند و هر روز ممکن دست به تظاهرات سراسری بزنند و شما خبر دارید که در تظاهرات‌ها ممکن سوپرمارکیت‌ها چور شوند، تأسیسات عام‌المنفعه را به آتش بکشند و راه‌ها مسدود شود.

همان‌طور که در آیه‌ی کریمه‌ی فوق می‌بینید، خداوند جل‌جلاله زنان را برای آرامش مردان آفریده است نه برای این‌که آن‌ها را از خانه، از شهر و از مملکت‌شان قیل کرده به فضا بفرستید که باتری دستگاه فضایی شما را تبدیل کنند. آخر چرا زنان؟ مگر مرد ندارید؟ ما به‌طور کامل خبر داریم که مردان زیادی در مملکت شما از بیکاری صبح تا شام در مراکز فسق و فساد جمع شده و عمر برباد می‌دهند. چرا یک یا دو نفر از همین مردان بیکار خویش را مستری‌گری یاد داده و به فضا نفرستاده‌اید؟ شاید شما بگویید که آن‌ دو خانم به رضایت خود و خانواده‌ی‌شان به این مأموریت اعزام شده‌اند، اما یک لحظه پیش خود نشسته و فکر کنید؛ آیا زنان مستری باشند خوب است یا مردان؟ اگر جواب شما این باشد که فرقی ندارد، هر دو می‌توانند مستری باشند؛ باید گفت که متاسفانه فکر کشف و تسخیر فضا آن‌قدر شما را به خود مشغول کرده که از رده‌ی انسانیت بیخی خارج شده‌اید. وقتی خداوند جل‌جلاله خیلی واضح گفته که زنان را فقط به این خاطر آفریده‌ایم که مردان در کنار آن‌ها آرامش پیدا کنند، شما … کی باشید که باتری به پشت آن‌ها داده به فضا بفرستید؟

ما این اقدام شما را یک عمل از قبل برنامه‌ریزی‌شده برای تخریب اذهان دخترها و زن‌های مسلمان قلمداد می‌کنیم. چرا که این شبکه‌های لامصب اجتماعی در کشورهای ما آمده و دختران و زنان ما اخبار شما را می‌خوانند. از صد زن نه، از هزار زن حتما یک زن به این فکر خواهد افتاد که ما را چه بلا زده؟ چرا زنان امریکایی به فضا می‌رسند و ما هنوز نمی‌توانیم بدون اجازه شوهر از خانه بیرون شویم. شما با این برنامه‌های شیطانی خویش می‌خواهید تهاجم خویش را هرچه بیش‌تر عمیق کنید و آن مودت و رحمتی را که خداوند میان ما و زنان ما قرار داده، از بین ببرید. اما کور خوانده‌اید.

بنابراین ما علمای کرام و معزز افغانستان این کار شما را با شدت 10 درجه ریشتر محکوم می‌کنیم (چون شما غیر از ریشتر، از چیزی دیگری نمی‌ترسید) و 48 روز به شما مهلت می‌دهیم که آن دو خانم را به آغوش گرم خانواده‌های‌شان برگردانید. به جایش مرد بفرستید. بی‌غیرتی هم از خود حدی دارد. شما هرکاری کردید ما گپ نزدیم، گفتیم برو خیر است. در صورتی‌که تهدیدهای ما را جدی نگیرید و به خواست برحق ما رسیدگی نکنید، قسم می‌خوریم که هر هفته بینی یا گوش یکی از زنان خویش را خواهیم برید. آن‌وقت حق شکایت نخواهید داشت. در مملکت‌تان اگر مستری ندارید، اگر مرد بیکار ندارید، خبر کنید که ما برای تان دو مستری نرغول و زبردست روان کنیم.

در پایان خطاب به مسلمانان نجیب جهان اعلام می‌کنیم که ای مسلمان! اگر امروز دخترت را اجازه دادی به کورس برود، به مکتب برود، به بازار برود، به دانشگاه برود، قسم بالای ما حق ندارید، اما قسم می‌خوریم که فردا سر از کره ماه و مریخ در خواهد آورد. پس قبل از این‌که دیر شود، کنترل‌شان کنید. اگر فکر می‌کنید که شما را دور دیده، بی‌خبر از خانه بیرون می‌شوند، دست‌ و پای‌شان را با زنجیر به یگان چیز سنگین بسته و قفل کنید. همچنان خطاب به خانواده‌های آن دو زن امریکایی که به فضا رفته می‌گوییم: از عذاب الهی بترسید. همین حالا توبه کنید که خداوند ارحم‌الرحمین توبه‌پذیر است و طبق معلومات ما، از شما را زودتر قبول می‌کند.

دیدگاه‌های شما
  1. فکر میکنم تمسخر به طیف بزرگ علما که جایگاه خاص دارد و در اینجا شما همه این بزرگان را مورد تمسخر و ریشخندی قرار داده اید یک عمل زشت و بدور از چوکات ادب و رسانه است
    نمیشود طنز گفته یک‌جمع را قصدا تمسخر و اهانت و توهین کنید
    چرا شرم در وجودتان مرده است که از تمسخر یک جمع لذت میبرید؟
    این روزنامه مربوط اهل تشیع است و حق اهانت به علما دیگر مذاهب را ندارد هیچ فردی از هر مذهبی حق توهین به دیگران ندارد
    چرا از قوم خودتان که رفته مسیحی شده اند طنز ندارید ؟
    چرا از علمای احمق خودتان که نماز را با پول میخرند طنز ندارید ؟
    چگونه بخود حق میدهید که با پوشیدن این نقاب مضحک روزنانه به هرکس و هر شخصیت توهین نماید؟
    مردم بیخبر از دین مارا ببینید که به هر جفنگ و جفیدن هر سگی میخندن …..
    چقدر مردم بیخبر و جاهل شده اند که به ساز و سرود هر طیف بی اصالت و هویت بیگانه پرور میرقصند …!؟
    شرم کنید
    این رفتار حتی از پست ترین زنده جان هم بعید است .
    کاسه لیسان ایران نجاست

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *