ارگ: کشته‌شدن ابوبکر بغدادی در تأمین امنیت افغانستان مهم است

اطلاعات روز: ارگ ریاست‌جمهوری کشور گفته است که تروریزم سال‌هاست که از مردم افغانستان قربانی می‌گیرد و کشته‌شدن رهبران گروه‌های تروریستی از جمله ابوبکر بغدادی، رهبر گروه داعش در کاهش حملات تروریستی و تأمین امنیت افغانستان مهم است.

در اعلامیه‌ی ارگ ریاست‌جمهوری که شب گذشته (یک‌شنبه، 5 عقرب) در واکنش به کشته‌شدن ابوبکر بغدادی منتشر شده، همچنان گفته شده است که کشته‌شدن او [بغدادی] روی امنیت و ثبات منطقه و جهان نیز تأثیر مثبت می‌گذارد.

به نقل از اعلامیه‌ی ارگ، دولت افغانستان به این باور است که یگانه راه بیرون‌رفت از چالش تروریزیم در کنار همکاری مشترک تمام کشورهای جهان در راستای مبارزه با پدیده‌ی تروریزم، اقدامات سریع و به‌موقع می‌باشد.

ابوبکر بغدادی، رهبر گروه داعش دو روز پیش در نتیجه‌ی عملیات نیروهای ویژه‌ی امریکایی در سوریه کشته شد و خبر کشته‌شدن او روز گذشته از سوی دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری ایالات متحده‌ی امریکا رسما تأیید شد.

اکنون ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان از این عملیات نیروهای امریکایی استقبال کرده است. در اعلامیه‌ی ارگ از بغدادی به‌عنوان یکی از خطرناک‌ترین رهبران گروه‌های تروریستی یاد شده و کشته‌شدن او نیز بزرگ‌ترین ضربه به گروه داعش پنداشته شده است.

از سویی هم ریاست اجراییه کشور نیز کشته‌شدن بغدادی را گامی در راستای برقراری صلح و ثبات در منطقه دانسته است.

در اعلامیه‌ی سپیدار آمده است:مبارزه با دهشت‌افگنی و از میان برداشتن پناه‌گاه‌های دهشت‌‌افگنان نیازمند همکاری‌های مشترک منطقه‌ای و بین‌المللی است. افغانستان از هرنوع تلاش و همکاری برای مبارزه با دهشت‌افگنی استقبال می‌کند و برای دست‌یافتن به این مأمول در خط اول مبارزه با دهشت‌افگنی قراردارد.»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *