خلیل‌زاد در دیدار با نخست‌وزیر پاکستان بر کاهش خشونت در افغانستان تأکید کرد

خلیل‌زاد در دیدار با نخست‌وزیر پاکستان بر کاهش خشونت در افغانستان تأکید کرد

اطلاعات روز: زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه‌ی امریکا برای صلح افغانستان در دیدار با عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان بر کاهش خشونت‌ها در افغانستان تأکید کرده است.

در اعلامیه‌ای که امروز (چهارشنبه، ۸ عقرب) از سوی سفارت امریکا در پاکستان به نشر رسیده، آمده است که این دیدارها در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۶ و ۷ عقرب) در اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان صورت گرفته است.

به نقل از اعلامیه، آقای خلیل‌زاد با شماری از مقام‌های ارشد دیگر دولت پاکستان از  جمله قمرجاوید باجوا، رییس ستاد ارتش پاکستان نیز دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند.

سفارت امریکا در پاکستان تأکید کرده است که دو طرف در این دیدارها، روی روند صلح افغانستان و اهمیت کاهش خشونت صحبت کرده‌اند.

همچنان این سفارت گفته است در این نشست به منافع اقتصادی و امنیتی که صلح می‌تواند به منطقه بیاورد نیز تأکید شده است.

گفتنی است که آقای خلیل‌زاد پس از اشتراک در نشست «چهارجانبه‌ی مسکو» به کابل آمد و پس از آن به پاکستان رفت.

دیروز حمدالله محب، مشاور امنیت ملی کشور در مورد نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه‌ی امریکا برای صلح افغانستان به کابل، گفته بود که این سفر آقای خلیل‌زاد در مورد صلح نه، بلکه به‌خاطر صحبت روی آزادی دو استاد دانشگاه امریکا بوده است.

سفر آقای خلیل‌زاد به افغانستان و پاکستان در چهارچوب سفرهای تازه‌ی او در مورد صلح افغانستان صورت گرفته است.

وزارت خارجه‌ی امریکا ۹ روز پیش (۲۸ عقرب) اعلام کرده بود که آقای خلیل‌زاد در جریان این سفرش با شرکای امریکا از جمله سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو)، اتحادیه‌ی اروپا و سازمان ملل و همتایان روسی و چینی‌اش در مورد صلح افغانستان گفت‌وگو می‌کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *