خشونت علیه زنان؛ در هفت ماه گذشته 220 قضیه در شرق کشور ثبت شده است

اطلاعات روز: کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان می‌گوید که  220 قضیه‌ی خشونت علیه زنان در جریان هفت ماه گذشته‌ی سال جاری خورشیدی (1398) در ولایت‌های شرقی کشور به ثبت رسیده است.

صبرینه حمیدی، رییس دفتر ساحوی کمیسیون حقوق بشر در زون شرق کشور که امروز (سه‌شنبه، 14 عقرب) در مراسمی در شهر جلال‌آباد، مرکز ننگرهار صحبت می‌کرده، گفته است که این قضایا در ولایت‌های ننگرهار، کنر، لغمان و نورستان به ثبت رسیده است.

به گفته‌ی خانم حمیدی، ثبت این تعداد آمار در مقایسه به سال گذشته افزایش نگران‌کننده داشته است. او دلیل این افزایش را آگاهی عامه و اعتماد زنان به نهادهای عدلی و قضایی کشور خوانده است.

در همین حال فتانه عزیز، رییس امور زنان ننگرهار نیز در این مراسم گفته است که تنها در ولایت ننگرهار در هفت ماه گذشته، ۹۱ قضیه‌ی خشونت علیه زنان به ثبت رسیده است. به گفته‌ی او، این قضایا شامل قضایای فرار از منزل، ازدواج اجباری، خشونت‌های فزیکی و روانی می‌شود.

ولایت‌های ننگرهار، نورستان، کنر و لغمان در زون شرق کشور از ولایت‌های ناامن به حساب می‌آیند که در شماری از مناطق این ولایت‌ها، جنگ‌جویان طالبان و داعش فعالیت گسترده دارند. ناامنی‌ها و فعالیت این گروه‌ها از عمده‌ترین علت بلند‌بودن میزان خشونت علیه‌ی زنان در این ولایت‌ها خوانده می‌شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *