فهرست 27 شرکت کننده در نشست بیجینگ نهایی شده است

اطلاعات روز: حکومت افغانستان از نهایی شدن فهرست شرکت کنندگان نشست بیجینگ خبر داده و 27 نفر را برای شرکت در این نشست انتخاب کرده است.

منابعی به اطلاعات روز می‌گویند که سلام رحیمی، محمد انور والی لوگر، قاسم حلیمی، متین بیگ، ضراراحمد مقبل، رنگین دادفر اسپنتا، کریم خرم، باتور دوستم، محمد ناطقی، منصور نادری، کریم متین، محمد یونس قانونی، عطاالله لودین، حنیف اتمر، نورالحق علومی، امین کریم، ذبیح‌الله مجددی، صادق مدبر، نادرخان کتوازی، شاه‌گل رضایی، گلالی نور صافی، عطا محمد نور، فدا محمد الفت صالح، عبدالخالق بالاکرزی، تاجور کاکر، عنایت‌الله بلیغ و ماری اکرمی اعضای هیأت دولت افغانستان اند که برای شرکت در نشست بیجینگ انتخاب شده‌اند.

اطلاعات روز تلاش کرد پاسخ حکومت افغانستان در مورد فهرست شرکت‌کنندگان این نشست را داشته باشد اما صدیق صدیقی، سخنگوی رییس جمهور از اظهار نظر در مورد این فهرست خودداری کرد.

در همین حال  وحید عمر، رییس عمومی اداره‌ی ارتباطات عامه و استراتژیک ریاست‌جمهوری کشور می‌گوید که فهرست نام اشتراک‌کنندگان نشست بین‌الافغانی در شهر بیجینگ، پایتخت چین نهایی و در مورد آن رای‌زنی شده است.

آقای عمر که امروز (پنج‌شنبه، ۱۶ عقرب) در یک کنفرانس خبری در کابل صحبت می‌کرد، گفت که دولت افغانستان امیدوار است که این نشست آغازگر یک گفتمان مشخص بین دولت افغانستان و گروه طالبان شود. او افزود که به همین خاطر هیأت دولت افغانستان در این نشست اشتراک می‌کند.

رییس عمومی اداره‌ی ارتباطات عامه و استراتژیک ریاست‌جمهوری تأکید کرد که پیش‌شرط دولت افغانستان برای آغاز مذاکرات با طالبان، استقرار آتش‌بس است و این گروه باید نسبت به آن اراده و حسن نیت نشان بدهد.

به گفته‌ی او، دولت افغانستان حسن نیت لازم را نشان داده است. از سویی هم، آقای عمر تأکید کرد که دولت افغانستان تلاش خواهد کرد که در روند صلح تمامی دیدگاه‌های شهروندان و قربانیان ۱۸ سال گذشته را نادیده نگیرند.

حکومت افغانستان در حالی از نهایی‌شدن فهرست نام اشتراک‌کنندگان نشست بیجینگ خبر می‌دهد که این نشست قرار بود نُه روز پیش (۷ عقرب) برای دو روز با اشتراک هیأتی از افغانستان به‌شمول نمایندگان حکومت و شماری از چهره‌های سیاسی و هیأت طالبان برگزار شود. اما برگزاری این نشست برای مدت نامعلومی به تعویق افتاد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *