وزارت معارف در مورد اصلاح نصاب آموزشی نشست مشورتی برگزار می‌کند

اطلاعات روز: وزارت معارف کشور اعلام کرده است که نخستین بار برای دریافت دیدگاه‌های شهروندان در مورد اصلاح نصاب آموزشی، با اقشار مختلف کشور یک نشست مشورتی چهار روزه برگزار می‌کند.

این وزارت امروز (شنبه، 18 عقرب) در اعلامیه‌ای گفته است که این نشست به تاریخ 20 الی 23 عقرب برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این نشست مشورتی، شمولیت شهروندان در آموزش و پرورش، مردمی‌سازی معارف، جمع‌آوری دیدگاه‌های شهروندان در مورد ضرورت تجدید نصاب آموزشی و چگونگی محتوای نصاب آموزشی گفته شده است.

قرار است در این نشست نزدیک به 300 نفر از شهروندان کشور از جمله آموزگاران مکاتب، متخصصان حوزه‌ی آموزش و پرورش، نمایندگان شورای علما، استادان دانشگاه، نمایندگان ادارات دولتی، والدین دانش‌آموزان و نمایندگان کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان شرکت کنند.

به نقل از اعلامیه، گروپ‌های کاری در این نشست مشورتی درباره‌ی موضوعات مختلف از جمله رشته‌بندی مکاتب در دوره‌ی لیسه، ادغام برخی از مضامین درسی، آموزش زبان‌ها و تعلیمات فراگیر بحث و گفت‌وگو خواهند کرد. وزارت معارف تأکید کرده است که مصمم است تا نصاب آموزشی قابلیت‌محور را براساس دیدگاه‌ها و خواست شهروندان تهیه کند.

در بخشی از  اعلامیه همچنان آمده است که یافته‌های این نشست به‌عنوان راهکار پیشنهادی شهروندان، در نصاب جدید آموزشی وزارت معارف در نظر گرفته خواهد شد.

وزارت معارف در عین حال گفته است که فراخوان برگزاری این نشست حدود یک ماه پیش از طریق صفحات اجتماعی این وزارت صادر شده و از شهروندان کشور درخواست شده است تا «در قسمت برنامه‌ریزی برای شمولیت تصامیم خود در قبال اینده فرزندان‌شان در این نشست اشتراک نمایند».

این در حالی است که وزارت معارف سال‌های 1398 الی 1409 خورشیدی را به نام دهه‌ی معارف نام‌گذاری کرده است. این وزارت گفته است که تصمیم دارد در دهه‌ی معارف دیدگاه‌ها و تصمیم‌های شهروندان در تمامی برنامه‌های این وزارت منعکس و شهروندان در قبال سرنوشت آینده‌ی کودکان‌شان بیشتر سهیم شوند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *