GMIC

دادستانی کل: در سال مالی جاری به 2527 قضیه‌ی خشونت علیه زنان رسیدگی شده است

اطلاعات روز: دادستانی کل اعلام کرد که این نهاد در سال مالی 1398 خورشیدی به دوهزار و 527 پرونده‌ی خشونت علیه زنان در سراسر کشور به‌گونه‌ی عادلانه رسیدگی کرده است.

جمشید رسولی، سخن‌گوی دادستانی کل که امروز (چهارشنبه، 22 عقرب) در یک نشست خبری در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت صحبت می‌کرد، گفت که این پرونده‌ها در مرکز و ولایات کشور به ثبت رسیده است.

به گفته‌ی رسولی، این قضایا شامل لت‌وکوب، تجاوز جنسی، آزار و اذیت، نکاح اجباری، ممانعت از حق ازدواج و حق کار، منع تصرف در اموال و منع استفاده از حق ارث می‌شود.

او همچنان گفت که بیشترین قضایا در کابل و پس از آن به ترتیب در ولایت‌های هرات، بلخ، قندهار و دیگر ولایات به ثبت رسیده است.

آقای رسولی افزود که از مجموع این قضایا، یک‌هزار و 240 قضیه‌ لت‌وکوب، 263 قضیه آزار و اذیت، 149 قضیه‌ تجاوز جنسی، 217 قضیه دشنام، تحقیر و… بودند.

به گفته‌ی رسولی، عاملان این قضایا به دادستانی معرفی و تعدادی از آنان پس از حکم دادگاه‌ها به زندان منتقل شده‌اند.

از سویی هم سخن‌گوی دادستانی کل در این نشست خبری گفت که حضور دادستان‌های زن در ولایات در مقایسه به سه سال پیش افزایش یافته است. به گفته‌ی او، در حال حاضر دادستان‌های زن در 32 ولایت کشور حضور دارند در حالی که سه سال پیش تنها در پنج ولایت دادستان زن حضور داشت.

آقای رسولی در عین حال گفت که حضور زنان در نهاد دادستانی نیز در مقایسه به سه سال پیش 19 درصد افزایش یافته است. رسولی گفت که در حال حاضر 22 درصد از کارمندان دادستانی زنان‌اند، در حالی که سه سال پیش تنها سه درصد کارمندان دادستانی زنان بودند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *