بدرفتاری جنسی با دانش‌آموزان در لوگر؛ وزارت معارف هیأت حقیقت‌یاب توظیف کرد

اطلاعات روز: وزارت معارف کشور می‌گوید که در پیوند به ادعای سوءاستفاده‌ی جنسی از کودکان در مکاتب ولایت لوگر هیأت حقیقت‌یاب مؤظف کرده است.

وزارت معارف امروز (پنج‌شنبه، 23 عقرب) با نشر اعلامیه‌ای گفته: «وزارت معارف ضمن بررسی ادعاهای موجود از رسانه‌ها می‌خواهد که در نشر گزارش‌های تحقیقی از معیارهای پذیرفته‌شده‌ی علمی استفاده کنند.»

در اعلامیه وزارت معارف آمده است: «در گزارش گاردین از میان ارقام گزارش‌شده فقط در چند مورد خاص اسناد ارایه شده که آنهم در هاله‌ای از ابهام می‌باشد.»

در اعلامیه تأکید شده است: «وزارت معارف از عملکرد تمامی کارکنان این وزارت به شمول آموزگاران و کارکنان اداری در مکاتب و مدارس نظارت جدی دارد.»

گاردین گزارش داده است که گفته شده، بیش از که 546 کودک پسر در شش مکتب در ولایت لوگر در جنوب کابل از سوی آموزگاران‌شان مورد بدرفتاری جنسی قرار گرفته‌اند.

دیدگاه‌های شما
  1. به نام خداوند بزرگ: سلام خدمت ملت شریف و نجیب افغانستان با شنیدن این خبر به شدت تکان خوردم که چند فرد منحوس باعث تباهی چندین خانواده می شود با تاسف فروان باید گفت که این اشخاص پست فطرت در اساسی ترین بخش نظام افغانستان معارف هست حضور دارند و با استفاده از موقف خواب دانش را از سر پسران دانش آ موز ولایت لوگر برای همیش نابود می سازد به عنوان یک انسان و شهروند افغانستان خواستار پی گرد جدی وزارت معارف افغانستان در این باره هستیم تا همین اشخاص بی حیثیت به سزای اعمال شان برسد و جدا از ولایت لوگر باید بدون استثنا همه ولایت افغانستان زیر پی گرد انضباط معارف باشد که دیگر اشخاص پست در سمت استادی با این اوصاف حضور نداشته باشد در میان قربانیان بودند کسانیکه حتی فامیل های شان به دلیل بد رفتاری از سوی فامیل های شان زنده به گور شدند. نمی توانم احساسم را بیان کنم اما خواهان مجازات سنگین اعدام برای اساتید و مدیر مکتب مربوطه هستیم.
    مجتبی دقت عضو روند سبز افغانستان.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *