واکنش‌ها به آزادی انس حقانی و مبادله‌ی ناکامش | طنز

عبدالله: امیدوارم تبادله‌ی زندانیان گفت‌وگوهای بین‌الافغانی را تسهیل بخشد

اطلاعات روز: عبدالله عبدالله، رییس اجرایی کشور ابراز امیدواری کرده است که تبادله‌ی زندانیان میان دولت افغانستان و گروه طالبان در تسهیل مذاکرات و گفت‌وگوهای بین‌الافغانی مفید واقع شود.

آقای عبدالله همچنان ابراز امیدواری کرده است که با تطبیق تعهدات بعدی، این تبادله گام‌های اساسی برای کاهش خشونت و صلح عادلانه و همه‌شمول برداشته شود.

در اعلامیه‌ی ریاست اجراییه که امروز (چهارشنبه، 29 عقرب) منتشر شده، ضمن استقبال از آزادی «کیون کنگ» و «تیمتی ویکس»، دو استاد خارجی «دانشگاه امریکایی افغانستان»، همچنان گفته شده است که آنان برای آموزش «فرزندان افغانستان» به این کشور آمده بودند.

از سویی هم، هیأت معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) نیز از آزادی این دو استاد خارجی استقبال کرده است. یوناما تأکید کرده است که در مطابقت با قانون بین‌المللی بشردوستانه از غیرنظامیان باید در هر زمانی، محافظت شود.

در اعلامیه‌ی یوناما آمده است: «یوناما از تمام تلاش‌هایی که در جهت کاهش خشونت و مشارکت در صلح صورت می‌گیرد، قدردانی می‌نماید.»

این در حالی است که گروه طالبان روز گذشته (سه‌شنبه، 28 عقرب) دو استاد خارجی «دانشگاه امریکایی افغانستان» را پس از سه سال آزاد کرد. این استادان در بدل رهایی انس حقانی و دو عضو مهم شبکه‌ی حقانی آزاد شده‌اند.

انس حقانی، حافظ عبدالرشید و حاجی مالی خان از اعضای مهم شبکه‌ی حقانی نیز روز گذشته از سوی دولت افغانستان آزاد شده‌اند و در حال حاضر در توقیف خانگی در قطر به‌سر می‌برند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *