ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان

ارگ: بودجه نیروهای امنیتی سالانه 10 درصد کاهش می‌یابد

اطلاعات روز: ارگ ریاست‌جمهوری کشور می‌گوید روی طرحی کار می‌کند که براساس آن تا پنج سال آینده مصارف غیرضروری نیروهای امنیتی و دفاعی را تا 50 درصد کاهش دهد.

صدیقی صدیقی، سخن‌گوی ریاست‌جمهوری که امروز (جمعه، 1 قوس) در یک نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد، گفت که مطابق به این طرح برای پنج سال آینده هر سال 10 درصد مصارف غیرضروری نیروهای امنیتی کاهش خواهد یافت.

آقای صدیقی همچنان گفت که کوشش می‌شود منابعی را که از آن درست استفاده نمی‌شود و یا موثریت لازم را ندارد، از بدنه بوجه نهادهای امنیتی جدا کنند. او در عین حال تأکید کرد که تلاش صورت می‌گیرد تا این اقدام روی موثریت نهادهای امنیتی اثر منفی بر جای نگذارد.

سخن‌گوی ریاست‌جمهوری گفت که در یک یا دو سال آینده تلاش می‌شود که ادارات مربوط به نهادهای امنیتی به شبکه برق وصل شود. به گفته‌ی او، با این اقدام از خرید «تیل» به‌منظور تولید برق برای نیروهای امنیتی جلوگیری می‌شود.

صدیقی همچنان علاوه کرد که حکومت برای مدیریت بودجه ملی، روی طرحی کار می‌کند تا براساس آن مصارف عمومی را نیز کاهش دهد.

آقای صدیقی تأکید کرد که هدف از این طرح تأمین بودجه عادی دولت از درآمدهای داخلی است. به گفته‌ی او، رییس‌جمهور اشرف غنی در این مورد با شش وزارت‌خانه بحث و گفت‌وگو کرده است.

این در حالی است که وزارت مالیه‌ی کشور حدود یک هفته پیش سند بودجه سال مالی 1399 را برای تصویب به شورای ملی فرستاده است.

در این سند برای سال مالی 1399 خورشیدی، 428 میلیارد و 380 میلیون افغانی بودجه تعیین شده است که از این میان 289 میلیارد افغانی آن بودجه عادی و 139 میلیارد افغانی دیگر آن بودجه انکشافی است.

در این سند همچنان پیش‌بینی شده است که تا پایان سال مالی 1399 خورشیدی، درآمد افغانستان به 200 میلیارد افغانی برسد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *