اعلام نتایج ابتدایی؛ اشرف غنی بیش از 50 درصد آرا را به‌دست آورد

اطلاعات روز: کمیسیون مستقل انتخابات امروز (یک‌شنبه، 1 جدی) نتایج ابتدایی انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کرد.

براساس این نتایج، اشرف غنی با گرفتن 923 هزار و 868 رأی (50.64 درصد) در صدر و عبدالله عبدالله با گرفتن 720 هزار و 990 رأی در رده‌ی دوم قرار گرفته است.

همچنان گلبدین حکمتیار 70 هزار و 242 رأی، رحمت‌الله نبیل 33 هزار و 921 رأی، فرامرز تمنا 18 هزار و 66 رأی، سید نورالله جلیلی 15 هزار و 526 رأی به‌دست آورده‌اند.

عبدالطیف پدرام 12 هزار و 608 رأی، عنایت‌الله حفیظ 11 هزار و 374 رأی، محمدحکیم تورسن شش هزار و 504 رأی، احمدولی مسعود سه هزار و 942 رأی، محمد شهاب حکیمی سه هزار و 324 رأی، غلام فاروق نجرابی یک‌هزار و 606 رأی، محمد حنیف اتمر یک‌هزار و 565 رأی و نور رحمان لیوال 865 رأی کسب کرده‌اند.

انتخابات ریاست‌جمهوری در تاریخ ششم میزان برگزار شده بود. قرار بود نتایج ابتدایی در 27 میزان و نتایج نهایی در تاریخ 16 عقرب اعلام شود، اما این تقویم از سوی کمیسیون انتخابات به تعویق افتاد. پس از آن کمیسیون مستقل انتخابات موفق به تطبیق تقویم دومی نیز نشد.

کمیسیون مستقل انتخابات بیش از هشت‌هزار محل رأی‌دهی را به بازشماری و تفتیش راجع کرد که این اقدام کمیسیون با مخالفت شماری از تیم‌های انتخاباتی از جمله تیم «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله مواجه شد.

کمیسیون انتخابات به رغم مخالفت‌ها، روند بازشماری و تفتیش را در 27 ولایت تکمیل کرد. در هفت ولایت دیگر این روند به دلیل مخالفت هواداران شماری از تیم‌های انتخاباتی انجام نشد. سرانجام پس از یک ماه، عبدالله عبدالله از هوادارانش خواست که به کمیسیون اجازه دهد تا آرای هفت ولایت باقی‌مانده را بازشماری کند.

اکنون کمیسیون مستقل انتخابات، نتایج ابتدایی را در حالی اعلام کرد که تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» و تیم دیگر به رهبری رحمت‌الله نبیل به بازشماری و تفتیش مجدد 27 ولایت تأکید دارند.

دیدگاه‌های شما
  1. خوب شما رسانه اطلاعات روز در خبر تان گفتید که حنیف اتمر یک هزار و 565 رای را گرفته است .این دروغ کلان
    بناً حنیف اتمر در کجا خود را کاندید کرده بود . لطفاً دروغ نگوید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *