تیم «دولت‌ساز»: طرف‌های دخیل در انتخابات نتایج اعلام‌شده را بپذیرند

اطلاعات روز: محمدعمر داوودزی، رییس ستاد انتخاباتی تیم «دولت‌ساز» به رهبری محمد اشرف غنی از اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست‌جمهوری استقبال کرده و از طرف‌های دخیل در انتخابات نیز خواسته است که نتایج اعلام‌شده را بپذیرند.

در اعلامیه‌ای که بعد از ظهر امروز (یک‌شنبه، 1 جدی) در صفحه‌ی رسمی فیس‌بوک آقای داوودزی منتشر شده، تیم «دولت‌ساز» از کمیسیون مستقل انتخابات مبنی بر اعلام این نتایج تشکری کرده است.

داوودزی ابراز امیدواری شده است که مراحل بعدی انتخابات نیز «بدون سکتگی» و «به موقع» عملی شود.

داوودزی در عین حال به محمد اشرف غنی بابت پیروزی در نتایج ابتدایی تبریک گفته است. او تأکید کرده است که آقای غنی در جریان انتخابات همیشه با مسایل مربوط به این روند با «شکیبایی» برخورد کرده است.

رییس ستاد انتخاباتی تیم «دولت‌ساز» از تمام طرف‌های دخیل در انتخابات نیز خواسته است که نتایج اعلام‌شده را بپذیرند و در صورتی‌که شکایتی داشته باشند، آن‌را با مرجع مربوط [کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی] در میان بگذارند.

این در حالی است که کمیسیون مستقل انتخابات امروز (یک‌شنبه، 1 جدی) نتایج ابتدایی انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کرد. آرایی که از سوی این کمیسیون معتبر شناخته شده، یک‌میلیون و 824 هزار و 401 رأی است.

براساس این نتایج، اشرف غنی با گرفتن 923 هزار و 868 رأی (50.64 درصد) در صدر و عبدالله عبدالله با گرفتن 720 هزار و 990 رأی در رده‌ی دوم قرار گرفته است.

در همین حال، تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله گفته است که نتیجه‌ی تقلبی اعلام‌شده از سوی کمیسیون بدون تصفیه‌ی آرای پاک از ناپاک بوده و مشروعیت ندارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *