والی هرات: طالبان با ترور مردم می‌خواهند شکست‌شان را جبران کنند

اطلاعات روز- هرات: عبدالقیوم رحیمی، والی هرات می‌گوید که گروه طابان در ولسوالی‌های این ولایت شکست خورده و اکنون با ترور شهروندان هرات می‌خواهد شکست‌اش را جبران کند.

آقای رحیمی این اظهارات را در واکنش به ناامنی‌های اخیر در هرات مطرح کرده است. او همچنان از بازداشت چند عضو گروه داعش در هرات خبر داده و گفته است که «داعش پروژه‌ی بعد از طالبان در افغانستان است».

به گفته‌ی او، نیروهای امنیت ملی در یک ماه اخیر هفت عضو گروه داعش را در هرات بازداشت کرده‌اند. به باور والی هرات، داعش پس از شسکت در سوریه، تلاش دارد تا فعالیت‌اش را در خاک افغانستان «مجددا» آغاز کند.

این در حالی است که پیشتر مقام‌های ارشد حکومت افغانستان شکست کامل داعش را در ولایت شرقی ننگرهار اعلام کرده و گفته بودند که این گروه را در سایر ولایات کشور نیز با شکست مواجه خواهند کرد.

از سویی هم، والی هرات در یک نشست خبری در شهر هرات تأکید کرده است که طرحی را به‌منظور کاهش ناامنی‌ها در این ولایت زیر دست دارد که به‌زودی به اجرا گذاشته خواهد شد.

آقای رحیمی علاوه کرده است که براساس این طرح، از گشت‌وگذار موترهای یک کلید و بدون اسناد و موترسایکل‌های حامل دو نفر به مدت یک ماه در شهر هرات جلوگیری خواهد شد. او تأکید کرده است که این طرح با مشوره‌ی نزدیک با مردم قابل اجرا خواهد بود و کوشش می‌شود که در بهبود امنیت شهر موثر باشد.

در همین حال، شورای ولایتی هرات این طرح والی را «غیرقابل اجرا» و «بی‌تأثیر» می‌داند. کامران علی‌زایی، رییس شورای ولایتی هرات به روزنامه اطلاعات روز گفت که آنان اجازه نمی‌دهد تا پولیس مانع تردد موترسایکل‌های حامل دو نفر شود. به گفته‌ی او، در این زمینه در قانون هیچ ممانعتی پیش‌بینی نشده است.

کامران علی‌زایی، رییس شورای ولایتی هرات / عکس از اطلاعات روز

رییس شورای ولایتی هرات در ادامه افزود که طرح‌هایی از این دست، به جز مزاحمت به شهروندان، تأثیری در بهبود امنیت این ولایت نخواهد داشت. به گفته‌ی او، نیاز است دولت مرکزی به‌جای «مزاحمت به مردم» تشکیلات پولیس را افزایش دهد.

این در حالی است که هرات در هفته‌های اخیر شاهد موجی از ترورها و ناامنی فزاینده بوده است. در واکنش به ناامن‌ها و ترورهای اخیر در هرات، چند روز پیش شماری از شهروندان این ولایت در یک تجمع اعتراضی خواستار اصلاحات در فرماندهی پولیس این ولایت شده بودند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *