دزدان مسلح علی‌سینای 22 ساله را کشتند

اطلاعات روز: علی‌سینای 22 ساله، دانشجوی دانشگاه امریکایی – افغانستان شب گذشته (شنبه، 14 جدی) از سوی دزدان مسلح در مربوطات حوزه‌ی سیزدهم امنیتی شهر کابل زخمی و پس از آن در شفاخانه جان باخته است.

نزدیکان علی‌سینا ظفری به روزنامه اطلاعات روز می‌گویند که این رویداد حوالی ساعت 8:30 دقیقه‌ی شب در حالی رخ داده است که او از دفتر کار به سوی خانه‌اش در حرکت بوده است.

به گفته‌ی نزدیکان علی‌سینا ظفری، دزدان مسلح قصد گرفتن کمپیوتر و موبایل او را داشته‌اند و هنگامی که او از خود مقاومت نشان داده که در نتیجه مورد اصابت ضربات چاقو از سوی دزدان قرار گرفته است.

به گفته‌ی نزدیکان علی‌سینا، او دانشجوی سال سوم دانشکده‌ی خبرنگاری و دانشجوی سمستر پنجم دانشگاه امریکایی – افغانستان بوده است.

او در عین حال کارمند بخش مالی در یکی از شرکت‌های خصوصی در کابل بوده است. علی‌سینا در سال 2017 میلادی برای مدتی به عنوان کارآموز در روزنامه اطلاعات روز نیز کار کرده بود.

اعضای خانواده‌ی او می‌گویند که پولیس یک‌ونیم ساعت پس از وقوع رویداد در شفاخانه حضور یافته‌اند و تا کنون هیچ فردی در پیوند به این رویداد بازداشت نشده است.

در همین حال، کمپینی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان «کابل امن نیست» راه‌اندازی شده است. این کاربران ضمن حکایت چشم‌دیدهای‌شان، پولیس را به کم‌کاری متهم کرده‌اند.

فردوس فرامرز، سخن‌گوی فرماندهی پولیس کابل در صحبت با روزنامه اطلاعات روز گفت که تلاش‌های پولیس برای بازداشت عاملان قتل علی‌سینا جریان دارد.

دیدگاه‌های شما
  1. #کوچه_های_نا_امن_کابل

    نا امنی در کوچه و محله از چندی بدینسو جان آدم های زیاد را گرفته/می گیرد. اما ما بجای بررسی و تعقیب ازسویی مسوولین و بازماندگان، همه درگیر فاتحه و تعذیه داری می شویم. مسوولین بدون اینکه به مسوولیت شان رسیدگی کند و برای دستگیری و شناسایی قاتل کاری کند، با کمال بی شرمی روی گلیم فاتحه می نشیند. از دو سال بدینسو بیش از ده ها قضیه آدم کشی در کوچه و پس کوچه های کابل را داریم ولی عاملین هیچ کدام هنوز از سوی پولیس دستگیر و مورد پی گرد عدلی و قضایی قرار نگرفته است.
    پولیس بد و بی کفایت عمل می کند، پولیس حوزه سیزده و هژده تا کنون نتوانسته گروهی از این دزدان محلی را دستگیر و شناسایی نماید، بلکه به کار های اندک بگیر و ایلا کن اکتفا کرده است. از قراین چنین به نظر می رسد که پولیس یا ناکارا و ضعیف است، یا در قضیه دخیل و یاهم باند های مافیایی بزرگ تر پشت این قضیه نهفته که پولیس می داند ولی از مدارا با این قاتلان بی شعور کار می گیرد.
    مورد دوم وکلای گذر مسوولیت بررسی و کنترل اوضاع محل را نیز بعهده دارد، اینها مسوولیت جدی دارند تا با همکاری در تامین امنیت محل و شناسایی افراد مشکوک اقدام نماید. اما در اغلب مورد همین وکلای گذر در بدل پول با ضمانت افراد دزد و بی بندبار را از حوزه های امنیتی رها کرده و در نا امن سازی کوچه ومحل نقش دارند.
    وکلای شورای ملی؛ بعضی از گروه های دزد سرکوچه از سوی وکلای شورای ملی حمایت می شوند، در بسا مورد این افراد با اطمنان به وکلای مجلس و باند مافیایی وکیل بجسارت وارد هر جرمی میشود و پرونده جرمی شان توسط وکیل در حوزه مربوطه بسته می شوند. به حمایت همین وکلای مجلس متاسفانه کوچه و محله نا امن می شود.
    گروه چهارم افراد زور گو و غیر مسوول است که با حمایت افراد بلند پایه دولتی” نظامی” دزدی و قتل، کوچه و محل را نا امن می سازد.
    با ما در این هشتک بپیوندید!

    #کوچه_های_ناامن_کابل
    #پولیس
    #پارلمان
    #وکلای_گذر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *